Hallo,
Bij het uitlijnen van mijn auto is het stuur een tikje scheef komen te staan. Volgens de garage kon dit niet anders omdat mijn achterwiel ooit een tik heeft gehad. (beetje vaag verhaal ja) De auto spoort nu wel goed, maar ik irriteer me aan dat scheve stuur. Ook werkt het uitschakelen van het knipperlicht natuurlijk niet meer helemaal 100%. Weet iemand toevallig of het tandwiel van de stuurkolom en het stuur zelf alleen met van die kartels is, of zit daar ook een spie-achtig iets zodat 'ie er maar op een manier op. In het eerste geval kan ik nml mijn stuur gewoon loshalen en 'm 1 of 2 tandjes verplaatsen....
Alvast bedankt,
Sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Sander
Ik begrijp het probleem.
Toch kent ieder stuurhuis een middenstand, een uitgangspositie voor een juiste uitlijning.
Gr. paul
Dat is al heel wat, zo duidelijk leek mijn verhaal me niet:)
Mag ik uit je reactie opmaken dat volgens jou mijn uitlijning nu ook niet in orde is........nog ongeacht of ik dat stuur wel of niet recht kan zetten...
Gr,
Sander
15 jaar
Wat ik wilde zeggen....
Normaal gesproken begin je met uitlijnen met het stuur in de middenstand.
Wat de garage meent is de reinste flauwekul, het stuur is altijd naar het midden te stellen.
Gr. paul
om mijn eigen vrag te beantwoorden: stuur is met een spie (spee?) en kan dus niet "enkele tandjes" verzet worden....toch maar terug naar de garage dan....
15 jaar
wwat paul bedoelt
een stuurhuis heeft een midden of 0 stand
de pomp doet dan niets
als je de midden stand verplaatst zoals bij jou gedaan is staat niet alleen t stuur scheef
ook de bekrachtiging zal constand iets aan t stuur trekken om m in de 0 stand te krijgen
daarom
stuur recht
dan uitlijnen-sporing stellen
.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar