Wie heeft dit bij de hand gehad?
Het probleem doet zich voor bij het optrekken, houd gaat inhouden en motorstoringslampje gaat branden met de tekst inspuitstoring.
bij het uitlezen komt een te hoge turbo druk naar voren, vacuumslangetjes naar wasgate zij goed en wasgate is gangbaar.
b.v.d wessel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedrading van de turbodruksensoren al nagekeken ?
ZIE je het stangetje op de turbo zelf ook ECHT heen en weer gaan? Daar ontbreekt het nog wel eens aan......
komt dit vaak voor?? als het incidenteel voorkomt is het op te lossen met herprogrammeren, als het regelmatig voorkomt, is er wel een probleem.
zoek even op het forum hier, heb zelf een keer een dci bij de hand gehad, bij optrekken stotteren en dan in noodloop, dat bleek behalve laaddruksensor en lekke intercooler die wel defect waren maar niet tot de storing leidden, een lekke kop te zijn, bij te hoge temp ( niet te zien op meter in auto) ging ie in noodloop.
groeten michiel
turbodruk sensor zelf, misschien kun je de waarde uitlezen als hij op contact staat. danmoet ie uiteraard buitenluchtdruk aangeven. ook wil dat klepje wat vacuum naar de waste-gate toe laat wel een problemen geven, deze kun je op weerstand meten, maar heb al meer dan eens gehad dat deze zo nu en dan z'n werk niet goed deed. als dit spoeltje niet op tijd opent krijgt je waste-gate geen vacuum en zal niet opengaan met als resultaat te hoge laaddruk.
In reactie op de mail, destijds bij een 2001 model problemen met de bedrading zelf vlak bij de sensor gehad. Wellicht ook slim om de stekkers even na te lopen.
als je verder wilt gaan op de turbodruksensor: heb je al de werkelijke turbodruk vergeleken met de sensorturbodruk?
groeten michiel
hoi. heb zelfde meegemaakt op espace f9q met turbo variabele geometrie garett na amper 16000 km.
het stangetje van de bediening kwam wel omhoog bij onderdruk, maar zakte niet helemaal tot beneden.
intern bleef turbo dus druk geven.kontroleren met onderdrukpompje en indien fout:
turbo vervangen!!
Dankjewel PAT; dat zei ik dus ook in de derde posting in dit topic maar er wordt aan alle kanten overheen gelezen........... Ik neem aan dat men dan denkt dat ik maar wat leuter........
Zelf heb ik het ook diverse malen gehad, zelfs met een K9K.
Maarja: zeuren over een sensor die niet werkt is makkelijker denk ik.
hoi icedude,
geloof dat er niemand aan het leuteren of zeuren is, hoop dat wessel wat aan de ideeen heeft al lopen ze allemaal een andere oplossingsrichting op.
groeten michiel
Allemaal bedankt voor het meedenken, het was inderdaad het stangetje op de turbo die zwaar ging door denk ik koolaanslag aan de binnenkant of een te rustige rijstijl.
Dit hebben we kunnen oplossen door kruipolie te spuiten op het punt waar hij naar binnen in de turbo gaat, en daarna flink en veel een en weer te bewegen.
Sorry voor mijn late reaktie, maar ik wou eerst zeker weten of het goed was voor ik een oplossing kon geven.
groeten wessel.
Nou mooi, weer een problem down ;)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar