👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Bij een snelheid boven 120 km/u of hoger gaat check engine branden. Auto gaat niet harder dan 120 ondanks dat je het gaspedaal dieper intrapt. Na stopzetten van de motor en wederom starten blijft check engine uit en loopt deze weer normaal. Computer uitgelezen foutcodes: 397 laaddruksensor, 243 nokkenaspositie krukas en 102 circuit luchthoeveelheidsmeter. Storing komt sporadisch voor dus voor ons moeilijk om deze op te roepen. I.o. renaultdealer div. kabels gecontroleerd ivm mogelijke kabelbreuk echter niets aangetroffen.
Wie zegt deze combinatie van foutcodes iets , kortom wie heeft nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet boven de 120 km willen zegt niet zoveel (volgens mij de noodloop van Renault)
Wat betreft de codes
P0243 Turbo wastegate solonoide (of circuit).
P0102 Luchtmassa mtr te laag / LHM, Luchtfilter of slangen mischien?
P0397 mij onbekend.
Ik zou zo snel mogelijk nadat de storing zich weer voordoet nogmaals uitlezen.
Mischien dan nog maar 1 fout code.
Of na een lange rit weer uitlezen (voordat het prob zich voordoet) en kijken welke code wel is gezet.
(Maar welke niet het "noodloop" probleem veroorzaakt.)
Oiram
Laat hem eens uitlezen bij renault,dan krijg je een storingscode
waar we wat mee kunnen.
klink al probleemen met de bedrading van de tubrodrukmeter
anders de EGR klep
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar