Hoi,
Na olie verversen en controle van 1 bougie(cilinder 4) is er een rammel/tik in het blok gekomen. De lagers van de drijfstangen zijn gecontroleerd. Speling op de drijfstangen t.o.v. de piston pennen v/d zuigers zijn ook gecheckt . Het lijkt op dat er een hydraulische klepstoter verstopt zit. Klepstoters verwijdert en gecontroleerd. Nokken van de nokkenas gecontroleerd, alles ziet er op het oog goed uit. Motor geflushd en op advies het nokkenastandwiel van de inlaat vervangen., ik moest het tandwiel zo ver mogelijk naar rechts toe draaien, omdat ze tijdens het transport wel eens terug willen draaien, ik kreeg hem niet verder naar rechts toe, dus ik ga er van uit dat deze goed staat Is met een camera in de cilinder gekeken of daar iets was ingevallen. Ook dat is niet het geval. Wie weet raad, Klep zitting los? ??? Tijdens een proefrit,motor was warm, een rare ratel sneller als dat de stoters de kleppen bedienen en fout code(die eruit was toen ik bij de zaak aankwam) inhouden, op 3 cilinders lopen maar daarna weer normaal, behalve dan die tik. Compressie gecontroleerd, cilinder 4(bij distributie) blijft achter t.o.v. de rest(9 Bar)de rest 13 bar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij een 2 liter wil er wel eens een klepveer breken
Cilinderkop gedemonteerd. Cilinder 4 en 1 hebben schade door iets wat er in is gekomen, de zuigers 4e en 1e cilinder ook beschadigd. Ben nu de kleppen aan het demonteren om te zien of er iets is afgebroken. Foto's volgen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar