Renault Espace: renault espace 2.0t 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0t

ik heb het volgende probleem ik heb een renault espace 2.0t benzine automaat als ik hem start geeft hij aan inspuiting defect en esp defect hij loopt onregelmatig en gas geven gaat niet volgens mij zit hij in zijn nood program.wat kan de oorzaak zijn?luchtmassa meter?druksensor?gasklep?ik hoop van iemand iets te vernemen ik heb hem net een dag het is nu weekend dus uit laten lezen gaat niet misschien heeft iemand dit probleem eerder ook gehad gr peter......

peter8735

Geplaatst door peter8735 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

abc (0) PRO, 10 jaar geleden

waarschijnlijk gasklep defect
ff op marktplaats en you tube zoeken op ecu repair helmond

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Net één dag!? Welkom in de wereld van Renault.
Kun je nog terug naar de verkoper, of is het er een zonder garantie?

Moeilijk te zeggen zo, wat er mogelijk mis is. Deed de auto het goed, toen je deze kocht?

peter8735 (0), 10 jaar geleden

ja een dag,ik heb deze gekocht met een kapotte dynamo deze auto door een garage houder laten nakijken omdat ik nog niet gereden had met de auto hij zei dat deze op de dynamo na dan perfect in orde was heeft me een nieuwe dynamo erop gezet z on watergekoelde van 500e pfff en heeft hem apk gekeurd ik heb gereden rijdt werkelijk perfect ook de automaat schakeld super.auto toen overgeschreven omdat ik het wel vertrouwde is nagekeken op de brug door een specialist gekeurd.ik vertrouwde het wel.rijd naar huis zet hem op de oprit na een tijdje 2uur ongeveer wil hem starten en toen begon het inspuiting defect bij kontrolle wat deze renault doet,start hem begint de esp waarschuwing ook nog te knipperen.wil gas geven doet niks reageerd niet loopt heel onregelmatig.dus nu wil ik even het gasklephuis gaan nakijken wat abc mij schreef misschien erg vervuild of defect??hoe kun je zoiets kontroleren zonder het te laten uitlezen?

peter8735 (0), 10 jaar geleden

kan ik deze zelf wisselen?zijn er punten waar ik op moet letten,ik heb zelf wel een beetje auto reparatie achter grond sleutel zelf ook best veel.maar dit heb ik nog nooit hoeven doen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Zomaar wisselen gaat je geld kosten. Laat die specialist nou effe kijken. Dan voorkom je onnodig onderdelen vervangen.

peter8735 (0), 10 jaar geleden

kan ik maandag pas bij terecht en ik moet mij toch verplaatsen,ik heb de gasklephuis al los liggen is erg vervuild van binnen,ik ga deze nu effe snel schoon maken en nog maar eens proberen,ik weet alleen niet of ik hem moet laten resetten of dat de storingscodes zo weg blijven als het probleem is opgelost dat moet ik afwachten,en ja deze dingen zijn best duur maar als het daar mee is opgelost ben ik minder kwijt.....gr peter

peter8735 (0), 10 jaar geleden

net het hele gasklephuis schoon gemaakt was echt vies,maar probleem is nog steeds hetzelfde...?????misschien toch defect????hoe kan ik dit testen???

peter8735 (0), 10 jaar geleden

het probleem ook nog is dat de auto niet rijdt,het gaspedaal kun je tot op de vloer induwen maar de motor blijft gewoon bokkerig lopen....dus rijden met deze naar een dealer lukt nu niet...

Heino4267 (230), 10 jaar geleden

Gezien de door jou beschreven aanloop:
Neem eens een Voltmeter of een Multimeter en meet eens de accuspanning bij motor uit en motor aan (dit laatste het liefst bij 2000 toeren als dat lukt).
Bij motor uit moet de accuspanning minimaal 12 Volt zijn en bij 2000 toeren minimaal 13,9 Volt.
Een te lage accuspanning kan óók het hele scala aan fouten/foutmeldingen geven!

peter8735 (0), 10 jaar geleden

hallo net even geprobeerd de accu geeft in stop stand 11.9/12 volt aan en startend geeft die 13.9/14.2 volt aan dus die is dan goed....

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Tijdens het starten (dus al de startmotor draait) 14 volt? Dat is wel heel, heel veel.
Of bedoel je na het starten tijdens stationair draaien (hoe bokkerig dan ook)?

peter8735 (0), 10 jaar geleden

14 volt tijdens bokkerig lopen....dus ik heb hem gestart ben omgelopen om de multimeter te pakken en heb gemeten...hij liep dus.en geeft 13,9 volt aan.ik krijg toch het id dat het die gasklep moet zijn ook dat hij niet reageert op het gaspedaal

peter8735 (0), 10 jaar geleden

bij deze is wel de dynamo vervangen,daarna heeft hij even gelopen we hebben nog een 25 km gereden en uit gezet,2 uur later gestart en toen gaf hij aan inspuitsysteem defect,esp,emi.

7seconds (0), 10 jaar geleden

heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn Vel Satis 2.0T van 2002. Gasklephuis was sterk vervuild, vervolgens gedemonteerd, schoongemaakt en teruggeplaatst. Maar.....vergeet niet dat de foutmelding moet worden gewist door de Renault dealer of iemand die over Renault uitleesapparatuur beschikt!!
Storing is destijds bij mij ook gewist en inmiddels heb ik al 30.000 km gereden zonder storing.

peter8735 (0), 10 jaar geleden

ik heb zelf ook een obd2 uitleesapparaat ik heb net uitgelezen en geeft aan code p0120 aan deze gewist en opnieuw uitgelezen en gaf niks meer aan.maar hellaas het probleem blijft bestaan bokkerig stationair lopen kan geen gas geven en geeft nog steeds aan inspuiting defect en esp defect.ik heb ook de gasklephuis helemaal gereinigd met remmen reiniger blinkt als nieuw terug geplaatst maar niks probleem nog niet opgelost....

peter8735 (0), 10 jaar geleden

heeft iemand nog een id van wat het kan zijn misschien de map sensor???

sophos (0), 10 jaar geleden

Zou niet te veel vertrouwen op codes die niet uitgelezen zijn met de clip.

richard9712 (0), 10 jaar geleden

Gasklephuis inleren?
En laat de auto eens uitlezen op de waardes van de verschillende sensoren.

peter8735 (0), 10 jaar geleden

ja morgen komt iemand van de garage die leest hem uit,verder heb ik de bougies schoongemaakt waren erg vervuild,en een leiding vervangen.die was doorgebroken net voor de map sensor.ik heb gehoord dat als je een probleem hebt gehad altijd moet laten resetten door een renault dealer...zelf lukt het niet.....

peter8735 (0), 10 jaar geleden

nou ik heb de gasklephuis opgestuurd naar ecu in helmond die bekijken hem en ik hoor het wel of dit gerepareerd kan worden,een andere gasklephuis werkt schijnbaar niet met deze auto hebben ze mij verteld..

peter8735 (0), 10 jaar geleden

volgens de reparateur was er niks mis mee..pfffffffff

peter8735 (0), 10 jaar geleden

vandaag bij de dealer geweest de auto laten uitlezen,de storingen waren:automatische overbrenging,circuit voertuigsnelheidsensor,gemotoriseerde gasklep,regeleenheid,sensor turbodruk en de stabiliteitsregeling.wie kan mij hier bij helpen???is het misschien de een die de ander aanstuurd???

7seconds (0), 10 jaar geleden

ik neem aan dat de dealer de storingen vervolgens heeft gewist. Komt de storing dan direct terug en zo ja welke?
Duidelijk is dat het probleem ligt bij het gasklephuis, de stekkers of de bedrading ervan. De esp- en aanverwante storingen zijn een gevolg en geen oorzaak. Gasklephuis zou goed moeten zijn volgens ecu reapair dus controleer de stekkers van de bedrading tussen gasklephuis en inspuitcomputer. Gewoon loshalen en behandelen met contactspray (dus geen kruipolie). Niet geschoten is immers altijd mis. Controleer ook of je carterontluchting niet vervuild is.

peter8735 (0), 10 jaar geleden

ok ik heb hem bij een garage staan niet dealer maar die hebben renault auto's in lease snap je?hartelijk dank voor de info ga ik maandag gelijk even proberen...mij is een raadsel dat het gaspedaal niks doet,het zou je maar onderweg gebeuren en je kunt in de nood stand geen gas geven.....het blijft vreemd.hij heeft de storingen gewist 2 blijven er rood zei hij mij.dus ernstig neem ik aan...

7seconds (0), 10 jaar geleden

de noodloop waarin de motor gaat is eigenlijk om de katalysator te beschermen omdat ie een mengsel krijgt wat ie niet kan behappen.

peter8735 (0), 10 jaar geleden

ok,ik heb de stekkers allemaal los gehad en ingespoten met speciale contact spray,maar heeft niet geholpen.de carter ontluchting waar zit die eigenlijk bij de espace???

sgm (0), 10 jaar geleden

Of toch schade aan elektronica door spanningpieken? Zeker bij foutief opstarten kan dat gebeuren. Kan zijn dat de inspuitcomputer niet goed meer werkt.

peter8735 (0), 10 jaar geleden

is dit te meten?zoja hoe met een multimeter?zoja wat moet deze aangeven?

peter8735 (0), 10 jaar geleden

volgens de dealer is zowiezo de computer.kapot want zij konden de auto niet uitlezen....zijn deze 2de hands te krijgen?en werkt dit dan???nieuw ben ik 1000e kwijt zei de dealer en dan weet ik nog niet of het probleem verholpen is....

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Advies, Breng je miskoop naar een RENAULT- dealer en zeg dat je deze graag, gerepareerd, in goede staat terug wil!
Beste Peter, anders wordt dit een verhaal zonder einde. Vanachter de PC is gewoon niet aan te geven, wat en hoe je e.e.a. moet controleren/ testen. Je bent zelf aan het uitproberen, en waarschijnlijk geef je niet de volledige info. Of je kijkt ergens overheen.
Je bent al vanaf 9 augustus bezig, en je hebt er 2 uur mee gereden!! Ga naar de officiele dealer, deze hebben de juiste contacten en info. Zij kunnen een prijs bepalen.

Dit is niet negatief bedoeld, maar er moet actie worden genomen. (en zoals je zelf al aangeeft; "ik moet toch rijden".).

peter8735 (0), 10 jaar geleden

Staat bij de dealer, maar waarschijnlijk is er ook een repair center waar ik de ecu kan laten nakijken en repareren.ik ga echt geen 1000e geven voor een nieuwe terwijl ik hem kan laten maken ....

peter8735 (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost, computer inspuiting vernieuwd en hij rijdt weer iedereen hartelijk dank voor de hulp bij mijn vragen....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.