Motor, 3.0 V6 diesel. De computer uitgelezen en er is geen enkele fout aanwezig. Het geluid van de motor klinkt als een ouderwetse vrachtwagen diesel. Bij starten is het heel even mooi maar heel snel ronkt ie. Rijden doet ie prima. Enige tijd geleden is de timing vervangen. Zou deze de veroorzaker kunnen zijn van het niet mooi lopen? Ik dacht ook aan de EGR! Bij het wegrijden komt er wat witte rook uit de uitlaat.Ik ben op zoek naar mogelijke oorzaken voor dit probleem. Alle hulp wordt gewaardeerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat je ook doet, laat nooit de cylinderkop lichten (lees: koppakking vervangen), dan kan je het blok weggooien.
Dit blok heeft losse cylinderbussen.
de kop lichten was nog niet in mij opgekomen. vandaag een stukje gereden en naar mate de auto warmer wordt wordt het kloppend geluid ook luider. wilde op enig moment niet meer overschakelen naar de 4de versenelling (automaat) thuis aangekomen viel ie uit en wilde niet meer starten
11 jaar
klinkt niet goed. zal wel andere motor worden. Hoe is het oliepeil en hoe bleef de motortemp tijdens rijden?
Motortemperatuur bleef netjes en smeerolie is ook netjes op peil.
Eerst 10 ltr diesel in de auto gedaan, meter wees al veel te lang 2 blokjes aan. Direct gestart. Gescand en weer geen melding, alleen op misfire zag ik "misfire detected" op cylinder 3 en 6. Iemand anders laten luisteren en die was van mening dat het geluid klinkt als versleten krukaslagers. Kan iemand mij helpen aan een service manual voor deze motor?
11 jaar
In dit topic (met een niets andere klacht) staat veel info over de reparatie(on)mogelijkheden van dit blok als je alle 4 de pagina's doorleest: http://www.renaultvelsatis.nl/koffiehoek...
11 jaar
als je dat leest koop je nooit een auto met deze motor. om het spannender te maken ben ik een stukje gaan rijden en hoorde steeds een ratel (als een relaiskast die tekeer gaat) onder het dashboard passagierszijde. tijdens het rijden gaf ik een beetje gas en hoorde plots een flinke gedreun bij de motor, klonk als een drijfstang lager die plots kapot ging. De auto naar huis gesleept. Uitgelezen en geen enkele fout. Een dezer dagen verder kijken.
11 jaar
[quote=ptrustfull1]als je dat leest koop je nooit een auto met deze motor. om het spannender te maken ben ik een stukje gaan rijden en hoorde steeds een ratel hoorde plots een flinke gedreun bij de motor, klonk als een drijfstang lager die plots kapot ging. De auto naar huis gesleept.[/quote]
Jij weet het echt spannend te maken, ja. .......
ik hoop van harte dat het niet spannend is. als de mijne een vergelijkbaar probleem als het verhaal van http://www.renaultvelsatis.nl/koffiehoek...
mp;start=0
begrijp mij niet verkeerd, als de auto prima rijd is het een prachtding, helaas heb ik er nu teveel gedoe mee gehad. verkopen in deze staat is geen optie.
ik ga nog op zoek naar de boosdoener en laat het weten, de zoektocht naar het probleem is wel spannend
11 jaar
Even emoties op nul zetten en systematisch de oorzaak opzoeken.
Ik gaf de link alleen om je te waarschuwen waar de reparatiegrenzen van dit blok liggen.
11 jaar
Bij nader onderzoek bleek de krukaspoelie te slingeren. Er zit veel speling op de krukas ad zijde poelie. Ik kan het zeker 2a3 mm omhoog en omlaag drukken. Wordt dus een andere motor. Revisie is ook een optie. Maar goed ik las al dat revisie van dit blok een klus is voor specialisten. Zelf heb ik veel succesvolle revisies gedaan. De auto had maanden stilgestaan, na het weer gestart te hebben begon dit probleem.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar