close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Espace 2.0 16v f4r motor onverklaarbaar maar trekt niet.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v f4r

Mensen,

Ik rijdt een Renault Espace uit 2001 met een 2.0 16v f4r motor die ook op g3 loopt.
Heb een probleem met de auto, zowel op benzine als gas zelfde resultaat.
Ben momenteel op vakantie met de auto in het zuiden.
Tijdens het rijden in Duitsland is midden duitsland opgevallen.
Wanneer ik op de snelweg rijdt dus redelijk vlak, wil de auto gewoon rijden. dan kan ik gewoon 130 140 rijden, wanneer ik berg opwaarts rijdt kan ik ook al geef ik plankgas de auto niet op snelheid houden en zakt de snelheid langzaam. Als bergopwaarts wat langer duurt dan moet ik de berg op met 70 km/h en op de 3 versnelling. Bergaf of vlak geen probleem.
Ben in Fulda naar de Renault Dealer geweest. Die hebben het uitgelezen met CLIP. Geen enkele foutcode. Ook geen storingslampje binnen.
Ben toen verder gaan rijden maar inhalen is wel een probleem.
Ik merk wel dat wanneer de lucht wat kouder is dus rond de 20 a 25 graden dan doet de probleem zich nog wel voor maar heeft iets meer vermogen dan kom ik de berg op met +/- 90 km/h.

Tijdens het rijden in Bulgarije, was de weg zo slecht dat ik over een aantal heftige gaten in de weg moest rijden in het donker. Wat me daarna opviel was dat auto spontaal weer perfect liep(toen merkte ik ook dat ik op de vlakke weg ook vermogen mis) Je kon de 140 pk goed voelen heerlijk rijden was dat. Heb de hele avond zo gereden zonder de motor uit te zetten.

Voglende dag wakker geworden auto gestart en weer geen vermogen, dacht dat het misschien aan de stekkers lag alle stekkers gecontroleerd niks kunnen vinden.

Auto geeft geen storinglampje.
Uitlezen met Clip geeft geen storing.

Nu ben ik zuid-turkije. Dit is met deze wegen en niet vol te houden. Kan niks of niemand inhalen met deze berg wegen. wordt er helemaal gek van.
Dacht dat mischien de KAT verstopt was, deze heb ik laten vervangen. Nog geen verandering.

Op 20 juli 2013 de alle 4 de bobines vervangen door Beru's( 1 van de oude was niet goed).

Ik moet er wel bij vertellen dat ik in mei een backfire heb gehad. De gehele inlaatspruitstuk lag las.
Nieuwe laten monteren incl nieuwe pakkingen. toen ook de bougies vervangen.

Ik ben ten einde raad. Zou het de MAP sensor kunnen zijn. Als dat het is zou die dan geen storing moeten aangeven bij uitlezen CLIP
of de lambda sonde.

Heeft iemand een idee.

Geplaatst door

TheMorf (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hou er rekening mee dat een verbrandingsmotor in de bergen soms problemen krijgt in verband met de ijlere lucht. Was jaren geleden in Frankrijk op zo'n 1500 meter hoogte en bergopwaarts (toevallig ook een f4r motor) was ie niet vooruit te branden. Veel terugschakelen hielp iets maar echt snelheid maken ging moeizaam. Als je dan ook nog volbeladen bent is de fut er helemaal snel uit...

7seconds 0

11 jaar

Dit probleem deed zich ook voor in duitsland. Zo hoog ligt duitsland toch niet. Terwijl in bulgarije op de een of ander manier na hevig heen en weer schommelen de auto opeens als een gek begon te trekken. Echt waar dan is het een heerlijk auto om in te rijden. Maar zoals die nu is, is het niks anders dan een lomp bak. Zelfs een vrachtwagen kan me bergopwaarts inhalen. Dat is toch om gek van te worden.

TheMorf 0

11 jaar

Je moet niets meer op de gok vervangen, want het defect zit ergens verscholen op een moeilijk vindbare plek.
Je auto rijdt momenteel in de normale toestand "beroerd".
Het lijkt mij dat iemand met een clip (Renault laptop met communicatie/uitlees faciliteit) tijdens het rijden de lijst van staten (= alle geclusterde actuele meetwaarden) kan uitlezen.
Iemand die weet welke waarden normaal zijn, is er dan zo achter welke waarden afwijken, wat de diagnose vergemakkelijkt. Dus: rijden en meten.
Je hebt daar waarschijnlijk een Renault dealer voor nodig, maar ook in Turkije zullen er zat garages zijn die vergelijkbare apparatuur heeft waar je vaak een heel eind mee komt.

Heino4267 645

11 jaar

Ik hoop het de dealer in duitsland zei dat het in ieder geval mechanisch was omdat clip geen storing aangaf.
Nu ben ik al een aantal dagen op problemcar aan het zoeken naar soortgelijke probleem.
Ene nico heeft in 2007 dezelfde meegemaakt met een espace met zelfde motor.
Hij verteld dat er ook een kat in de uitlaatspruitstuk zit van de espace. Een brokje was afgebroken van de kat en die dichte
Uitlaatsysteem af.
Waardoor de auto na 2500 toeren niet meer trok. En bij hem ook geen storing in clip.
Nu heb ik het zelfde. Na 2500 toeren niet meer de vermogen die de auto normaal wel heeft.
Echter een ander probleem nu is dat de espace nooit op de markt is geweest in turkije. Wel raar als je denkt dat de grote gedeelte van de renault hier wordt gemaakt.
Hij heeft de uitlaatspruitstuk vervangen en waa de probleem opgelost.
Als bij mij dezelfde probleem is, en ik de spruitstuk niet kan vinden wat kan ik dan nog meer doen??

TheMorf 0

11 jaar

Auto liefhebbers.
Inmiddels terug van vakantie een poosje en nog steeds ben ik aan het klooten met de Espace.
Heb hier inmiddels ook de nokkenasversteller vervangen en de distrubutieriem maar ook gelijk.
Had verwacht dat het na de nokkenasversteller zou zijn opgelost. Maar nee.
Ik heb nou geen flauw idee meer. De dealer heeft met clip alle waarden uitgelezen. Volgens de dealer is alles normaal.
Maar de trekvermogen er nog steeds niet bij.
Gelijk na mijn vakantie ook een nieuwe koppelingsplaat er onder gezet. was toe aan vervanging. Ook dit heeft niet geholpen.
Wat kan het nog meer zijn??

TheMorf 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.