close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Trekkend stuur

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hoi,

Kan iemand mij misschien vertellen wat mijn probleem zou kunnen zijn. Mijn auto heeft sinds een paar dagen een vreemd trekken stuur. bij het wegrijden en op elke snelheid. het stuur gaat ongeveer twee centimeter heen en weer en ik heb het gevoel dat ik een krom wiel zou hebben. Ik ben een paar weken geleden met mijn rechterwiel tegen een hoge stoeprand aangereden. Ik heb stalen velgen en wil deze aankomend weekend vervangen door lichtmetalen velgen. Nu wil ik voor ik dat doe weten of het aan mijn velgen zou kunnen liggen of dat het iets anders zou kunnen zijn (velgen vervang ik in ieder geval).

Alvast bedankt

Geplaatst door

Willemt (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wiel eraf halen en de zaak goed controleren.
Door die klap tegen de stoeprand kan er wat krom of afgebroken zijn...
Als je er zelf geen kijk op hebt, ga dan naar een garage.
Voor ons is het niet te bekijken vanachter de pc.
Succes,

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

15 jaar

Bedankt voor je reactie,

Ik heb mijn wiel er af gehaald maar kan niets bijzonders ontdekken alles ziet er hetzelfde uit als de andere kant.

Ik ga morgen lichtmetalen velgen plaatsen kan ik hiervoor de bouten gebruiken van mijn bestaande stalen velgen?

Willemt 0

15 jaar

Hallo,

het is mogelijk dat je speling op 1 van de kogels van je wiel ophanging/stuur inrichting hebt. Tevens zou het kunnen dat je spoorstang krom is geraakt door de klap op de stoep rand.

Overigens heb ik je niet gehoord over een scheef staand stuur na de klap... Vaak is het een combinatie van scheef trekken en een scheef stuur na zo'n klap.

Zoals Willem het al zegt lijkt het me erg verstandig het even te laten controleren bij een garage of eventueel een uitlijner.

Wat betreft de bouten van je velgen weet ik het niet helemaal zeker maar denk ik dat je andere bouten moet hebben bij licht metalen wielen. (moet vaak langer zijn)


Succes

Chris en Pat 0
badge

15 jaar

Hoi,

Ik heb geen scheef staand stuur, het trillen van mijn stuur begon een aantal dagen nadat ik de stoeprand heb geraakt ik heb de auto op de krik gezet en voor ik de wiel er af haalde gecontroleerd of er enig sprake van speling of beweging in de wiel zat. Alle onderdelen bekeken (op het oog) maar kan eigenlijk niets ontdekken. Ik heb ook geen speling in mijn stuur. Als ik een stuk ga rijden gaat de auto gewoon recht door als ik mijn stuur loslaat trekt niet naar links of rechts. Wel gaat mijn stuur als een gek heen en weer ik schatte eigenlijk twee centimeter in maar dat is aanzienlijk minder. Ik heb gisteren nog 150 kilomtere gereden en behalve die trilling in mijn stuur heb ik geen problemen ondervonden. Ik wil toch kijken of het probleem is opgelost als ik een ander wiel monteer. Moet dus alleen andere bouten op de kop zien te tikken kan ik bij GoMaxx bestellen http://www.gomaxx.com/index.php?page=sho... alleen de keus is nogal groot, geen idee welke ik nodig heb iemand enig idee. Ik hoef om te beginnen geen slotbouten ik weet niet of die lichtmetalen wielen nog wel in trek zijn voor dieven.

Bedankt

Willemt 0

15 jaar

meet het verschil in dikte tussen de stalen velg en de lichtmetalen velg;
het verschil in dikte is bepalend voor de lengte van de bouten, dus hoe dikker de velg hoe langer de bout moet zijn.
De schroefdraad van de bout moet uiteraard hetzelfde zijn (meestal M12x1,5)

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.