Ik ben in het bezit van een Renault Laguna Grand Tour 2.0 (99kw) uit 2005, type Tech Line.
Bij het stationair lopen (voor stoplicht of anderszins) worden we min of meer door elkaar geschud door de trillingen in de auto. Ben al drie keer naar de dealer geweest, maar die kunnen niets vinden. Inmiddels hebben ze het motormanagement uitgelezen, motorsteun vervangen en gasklephuis schoongemaakt (geen garantie !), maar dit heeft niet mogen helpen. Het toerental heeft een regelmatig niveau, dus geen schommelingen in toerental.
De dealer zegt dat dit gewoon door het type motor komt en dat andere Laguna's met deze motor dit ook enigzins hebben. Hij voelt het zelf niet zo.
Zelf vind ik het niet normaal voor een dergelijke auto, maar dat is een discussie waar ik niet uit kom met de dealer.
Heeft iemand ook dergelijke ervaringen en/of misschien een idee waar dit mogelijk door veroorzaakt wordt ?
De dealer heeft me zelf verzocht dit eens op een forumsite te melden, want ze weten het gewoon niet !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet het niet zeker, maar ik heb eens iets gelezen dat het vliegwiel wel eens kon wezen. Dit is een vliegwiel wat dubbel is, weet niet precies wat dat inhoud, maar dit geeft meer comfort. Kijk eens verder op het forum. Als het vliegwiel is, is het een zeer duur grapje. Vliegwiel nieuw kost gauw een kleine duizend euro, en dan moet de bak eraf, vliegwiel en als nodig kopplingsplaten vernieuwen, gauw 2000 euro bij de dealer. Persoonlijk zou ik dit bij een gewone garage laten doen.
Heb je nog garantie op de auto??
[quote=ejnn]Weet het niet zeker, maar ik heb eens iets gelezen dat het vliegwiel wel eens kon wezen. Dit is een vliegwiel wat dubbel is, weet niet precies wat dat inhoud, maar dit geeft meer comfort. Kijk eens verder op het forum. Als het vliegwiel is, is het een zeer duur grapje. Vliegwiel nieuw kost gauw een kleine duizend euro, en dan moet de bak eraf, vliegwiel en als nodig kopplingsplaten vernieuwen, gauw 2000 euro bij de dealer. Persoonlijk zou ik dit bij een gewone garage laten doen.
Heb je nog garantie op de auto??[/quote]
Dubbel-massa vliegwiel bij een benzine?? Normaliter alleen van toepassing bij diesels vanwege de hoge compressie en het enorme koppel.
Is het probleem alleen stationair merkbaar?
Komt het uit de motor zelf of een van de aangedreven aggregaten zoals airco, stuurbekrachtiging of dynamo.... door de multiriem er vanaf te nemen kun je het een en ander isoleren. Stel je hebt de riem eraf genomen en de motor loopt nog steeds net zo vervelend dan komt het dus uit de motor zelf.
De motor: Hoeveel kilometer zitten de bougies er al in? Als een benzinemotor staat te schudden denk ik aan een probleem in de ontsteking, valse lucht in inlaat of compressie. Zit er een kleine lekkage in het inlaatsysteem, het inlaatspruitstuk of de pakking tussen het spruitstuk en de cylinderkop. Verwacht een slechte bobine of een slechte bougiekabel. Of een slechte compressie op een van de cylinders, gezien de leeftijd van de wagen ligt dit niet echt voor de hand maar omdat de garage het ook niet weet kan het geen kwaad om de compressie gewoon eens op te meten. Als dit goed is kun je dit gewoon afstrepen.
Suc6,
Erik
[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk
16 jaar
Ik weet niet of dit alleen de diesel betreft, dat weet ik niet. Als alle motorsteunen zijn vervangen, ja wat zou het kunnen wezen??
16 jaar
Ga eens langs een andere dealer en vraag daar of dat ze even willen kijken.
of na een goede vakgarage
16 jaar
Dit heeft die van mij ook gehad (2002 LPG), oorzaak was lekkende klep (rep. kosten bij Renaultdealer: 1200 euro).
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar