close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault CLIO 1.4: Trillende motor bij lage toeren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 72

Sinds gisteren trilt het motorblok enorm bij lage toeren. Je zit echt te schudden in de auto. Vanaf zo'n 2.000 toeren rijdt de auto prima maar met, wat lijkt, verminderd vermogen. Vandaag weer een stuk gereden en nu brandt het motorstoringslampje ook. Kortom; de auto heeft constant dorst, ook bij stilstand. Gas geven lijkt het probleem op te lossen. Zou graag voor ik naar de garage ga horen wat het probleem eventueel zou kunnen zijn. Bedankt voor het meedenken alvast!

Geplaatst door

Clio 1.4 2002 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het klinkt alsof er een cylinder niet meer (volledig) mee werkt.
Als je de storingen laat uitlezen weet je meer. Dat kan een hoop tijd, gezoek en onnodig vervangen van onderdelen voorkomen.

Wat bedoel je precies met "de auto heeft constant dorst, ook bij stilstand."?

oldford 0
badge

6 jaar

Bedankt voor je reactie. Ik dacht aan een kapotte motorsteun maar dit klinkt inderdaad aannemelijker.

Ik bedoel dat wanneer ik gas geef, het trillen stopt. Dus ook bij stilstand wil hij zuipen.

Hoe weet je dat van dat zuipen? En wat bedoel je er precies mee? Een hoog brandstofverbruik?

oldford 0
badge

6 jaar

Ik bedoel simpelweg dat hij stopt met trillen wanneer ik het gaspedaal intrap. Hij heeft dus benzine nodig om te stoppen met trillen, wat misschien wel logisch is als hij op maar 3 cilinders loopt?

Zou hier niet te lang mee doorrijden , katalisatorschade is dan een gevolg als je pech hebt.
Laat zsm een diagnose stellen , kan meerdere oorzaken hebben , bougie - bobine -kabel - lekke klep , vervuilde verstuiver enz.

Bedankt. Ik laat er komende week naar kijken, combineer dat dan gelijk met andere dingen die er aan moeten gebeuren (remschijven en ruitenwissers). Laat het nog wel even weten wat het uiteindelijk was!

Inderdaad, 2 bobines werkten niet meer. Hij liep dus op 2 cilinders. Bedankt!

Bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.