auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Master: Turbo en centrale portier vergrendeling werken niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 TDi

Hallo mensen,

Ik ben altijd dik tevreden geweest met mijn Master, maar sinds een week istie niet meer vooruit te branden.
Normaal begint de turbo bij 2000 toeren te werken, nu gebeurt er niets. Hij haalt met moeite 90 km/u.
Ik heb op internet al wat rondgezocht, maar kom er toch niet uit.

En dan deze:
De CPV werkt niet als ik het knopje op de sleutel indruk. De sleutel zendt wel een signaal uit. (Getest bij de dealer)
Zij konden op de computer geen storing ontdekken.
Is dit eigenhandig te resetten?

Ik heb geprobeerd met de zoekfunctie van dit forum of deze problemen eerder zijn behandeld, maar door overbelasting van de server werkt
deze functie tijdelijk niet.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Master2.8 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is niet eigenhandig te resetten, werkt je reservesleutel wel? Anders is misschien de ontvanger stuk, je moet hoe dan ook naar de dealer om te proberen opnieuw in te lezen. En je turboverhaal is hetzelfde verhaal, misschien is je turbo vastgelopen, of de turbodrukregelaar zit vast in open stand, ook controleren bij de dealer, ik ga ervan uit dat je geen fluitende, sissende en ratelende geluiden hoort. Geeft ie geen storingen op het dashboard dan??

w_vahl 0
badge

17 jaar

[quote=w_vahl]is niet eigenhandig te resetten, werkt je reservesleutel wel? Anders is misschien de ontvanger stuk, je moet hoe dan ook naar de dealer om te proberen opnieuw in te lezen. En je turboverhaal is hetzelfde verhaal, misschien is je turbo vastgelopen, of de turbodrukregelaar zit vast in open stand, ook controleren bij de dealer, ik ga ervan uit dat je geen fluitende, sissende en ratelende geluiden hoort. Geeft ie geen storingen op het dashboard dan??[/quote]
Reservesleutel is een gewone, zonder zender. Ben bij de dealer geweest, batterij v/d sleutel vervangen maar daar lag het niet aan. Sleutel zendt een signaal dus is goed. Ze hebben de boordcomputer uitgelezen maar konden geen storing ontdekken. Ik moest nog maar eens langs komen voor een grotere controle. Nu heb ik gehoord dat je de boel kan resetten door de knop van de CPV in de cabine 5 seconden ingedrukt moet houden tot hij ontgrendeld. Daarna de knop op de sleutel binnen 10-15 seconden 1 keer indrukken. Hiermee zou de CPV via de sleutel weer werken. Bij mij niet dus.
De motor loopt verder prima, maakt geen vreemde geluiden, ook geen storingen op het dashboard.
Heb het luchtfilter eraf gehaald zodat ik bij de turbo kon, het stangetje van de turbodrukregelaar kon ik heen en weer bewegen. Ging wel zwaar.
Moet het stangetje zover mogelijk in de drukregelaar zitten of juist eruit ? Wat is de open stand ?
Heb de luchtslang van het inlaatspruitstuk losgekoppeld en de motor gestart. Heb gevoeld of er lucht uit de slang geblazen werd en dit was het geval. Dus moet volgens mij de turbo werken.

Voordat ik weer naar de dealer ga probeer ik het eerst met jullie hulp op te lossen.

Master2.8 0

17 jaar

de methode die je beschrijft is een synchronisatieprocedure om de codes van die je sleutel verstuurd en de computer verwacht gelijk te zetten, aangezien de code bij iedere vergrendeling vernieuwd wordt in de sleutel en de computer. Ik twijfel er aan of je ontvanger werkt, dit kunnen ze het makkelijkst met de uitleescomputer testen door te kijken of het signaal van je sleutel ook daadwerkelijk aankomt.

Wat je turbo betreft, dat stangetje kan wel zwaar gaan ja, het is wel belangrijk dat ie vanzelf terugkomt in de beginstand, aangezien hij vacuum gestuurd wordt gaat ie niet vanzelf dicht. Welke stand open is en welke dicht durf ik niet te zeggen omdat dat nog wel eens verschilt per type auto. Gaat de klep niet terug in zijn beginstand dan zit daar je probleem. De klep moet via een veer terugkomen die volgens mij achter het membraam van de drukregelaar zit. Met een vacuumpomp kan je de werking het systeem het beste controleren. Controleer ook goed of de slangetjes van de bediening nergens lekken, een lekkage van die slangetjes zorgt vaak voor of het open blijven staan van de klep of juist het niet sluiten. Succes!!

w_vahl 0
badge

17 jaar

Bedankt Wouter.
Heb de slangen gecontroleerd, kon geen lek ontdekken.
Ik heb het op dit moment erg druk, maar zodra ik de oplossingen heb gevonden laat ik het jullie weten.

Gr. Robert

Master2.8 0

17 jaar

heb je genotrolleerd met de moter aan ? dan zie je sneller een scheur er in check ook even de turbo klep

soundboss 0

17 jaar

Bedankt Daniel.
Ik ben van de week bij een garage geweest en de monteur heeft de slangen nog eens gecontroleerd.
En wat blijkt: een scheur van 15 cm aan de onderkant van de grote slang die loopt van de radiateur naar het inlaatspruitstuk!
Voorlopig opgelost door stagetape om de slang te wikkelen. De nieuwe slang is besteld. De bus rijdt weer perfect.

Bedankt voor jullie advies.

Het probleem met de CPV laat nog even op zich wachten.

Master2.8 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.