close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Scenic: Turbo probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dci

Sinds een paar weken krijg ik de melding "inspuiting controleren" als ik gas bijgeef. Na uitlezing van de data is er volgens de dealer een probleem met de regelaar van de variabele turbodruk. Deze regelaar en turbo schijnen 1 geheel te vormen wat inhoud dat er een hele nieuwe turbo-unit in moet. Kosten... 2200 euro.

Wie kan mij vertellen of dit ook werkelijk zo is, ik weet van een collega dat bij een VW Passat de regelaar een aparte unit is die los vervangen kan worden.

De auto is slechts 2,5 jaar oud, 93.000 km op de teller en altijd door de dealer onderhouden en verder knap behandeld.

Zijn er meer van dit soort gevallen bekent.

in afwachting van jullie reacties,

met vriendelijke groeten.

Ardilla

Geplaatst door

Ardilla (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit kan
is afhankelijk van het type turbo en merk
bij ren wordt het als 1 geheel geleverd net als bij sommige andere merken en types auto

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ben je bij een dealer in onderhoud ??

ksie 0
badge

17 jaar

2.5 jaaroud
zou om garantie vragen of minstens coulance regeling

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ja, auto is altijd bij de dealer in ondehoud geweest en hij bied als coulance aan dat ik 20% voor mijn rekening neem. Das nog altijd € 440,00. Ik vind dat als ik ruim € 32.000,00 neerleg voor een auto dat ikniet gelijk na de garantie voor dit soort onkosten mag komen te staan.

Ardilla 0

17 jaar

Ik vind de coulanceregeling wel billijk. Een turbo heeft niet het eeuwige leven, met bijna een ton op de klok een geheel nieuwe unit voor 20% van de werkelijke kosten is m.i. echt redelijk. In feite is er immers sprake van verbetering door nieuw voor oud. Ik zou deze regeling met beide handen aanpakken. Op het forum lees je ook verhalen hoe het anders kan.

CBR1000 0

17 jaar

Gaat normaal 275000 Km mee bij Renault.(als je geluk hebt.)
93000 km is 33.8% van de levensduur.
Je moet tegen hem zeggen dat 33.8% van €2200 = €818.40 is.
Hij rekent dus te weinig.
Of de Dealer heeft zich verrekend of hij is heel redelijk.


Oiram

zou verder ook niks mopperen en zeggen doe maar
als ren zich ermee bemoeit krijg je niks want de garantie is om
en met de dealer hebben wij niks is zelfstandig opererend bedrijf met ons logo

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Eigenlijk vind ik het gewoon schande dat je als koper van een redelijk moderne auto voor dit soort kosten komt te staan. Bij normaal gebruik moet een turbo gewoon lang meegaan.

Verkopen die wagen, nu die nog wat waard is. Ik zou ook zekers even een andere Renault vragen om hun mening, want die regelaar is eigenlijk een vacuumpotje die een handeltje aantrekt. Je zou dit ook zelf kunnen bekijken door te kijken of het handeltje gewoon beweegbaar is.

Kijk eens op www.turboworld.nl, daar kan je mooi zien hoe een turbo eruit ziet.

Speerpunt 0

17 jaar

De regeling is heel billijk en ik zou er mee akkoord gaan.
Maar het is abnormaal dat de turbo maar zo kort meegaat.
Althans de regeling.
De algehele bouwkwaliteit van renault is dieptriest.
Met name turbo problemen komen veelvuldig voor bij renault, met name de laguna heeft een mooie reputatie opgebouwd.
Zo te zien aan jouw bouwjaar is het nog steeds niet helemaal onder controle.
De regeling is zonder meer billijk, ik ken er zat die gewoon de volle mep moesten betalen.

primera p11 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.