Nou het is een irritant probleem, je start hem en er is niks aan de hand, als je even onderweg bent, (zo'n halve kilometer) slaat de auto spontaan af.
Als je dan even wacht start hij wel weer, maar het probleem blijft zich herhalen, tot hij na een keer of 2 a 3 keer helemaal niet meer wil starten.
Nu zijn we er uit dat er waarschijnlijk maar 2 cilinders benzine krijgen, weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen??
Hij vonkt wel heel goed dus het is puur de benzine toevoer denken wij.
Maar als het de carburateur zou zijn zouden toch alle cilinders toch geen benzine moeten krijgen, of is dat te simpel geredeneerd als leek zijnde....
Misschien staan de kleppen te strak, maar dat lijkt me niet echt een logische verklaring, ze gaan toch eerder te los staan???
Wie heeft die probleem al eens eerder gehad, of weet wat het misschien zou kunnen zijn??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze auto heeft een 1 centrale injector. In principe is het niet mogelijk dat dan niet alle cilinders evenveel benzine krijgen tenzij de injector een marginale onregelmatige opbrengst heeft.
De injector zal voor de gasklep zitten. Als je het luchtfilterhuis eraf haalt dan kun je de injector zien spuiten.
Doet 'ie dat niet dan moet je meten of deze spanning krijgt. Laat aub even het resultaat weten.
De kleppen zullen na verloop van tijd strakker gaan staan niet losser. Als de wagen al een tonnetje of 2 heeft dan is kleppen stellen wel aan te raden. Als die niet meer goed sluiten dan uit zich dat vaak door startproblemen.
Als de injector werkt, dan zou ik de temp. sensor nameten bij warme motor. Zie ook [url=http://www.renault-tuning.com/viewtopic....]hier[/url]
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar