Beste,
het probleem
Renault twingo loopt slecht slaat soms over.
Er komt ook roet uit de uitlaat met condens bij koude motor.
De cilinder helemaal rechts als je ervoor staat is zwart.
Terwijl de andere een mooie kleur hebben.
de bougies waren ook goed behalve die van de 4de cilinder (zwart)
4 Bougies vervangen, injector vervangen (was ook zwart)
Heb de kleppen gesteld op 0.10 0.20.
Als ik de bobine kabels 1 voor een eraf trek als de motor loopt, dan loopt hij nog slechter. Dat is bij alle 4 zo.
Waar kan dit nog meer aanliggen?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Net even uitgelezen met Delphin 150,
krijg de volgende fout melding
DF232 -koelvloeistofdruksensorcircuit
-kortsluiting of open circuit
-aanwezig
Hij geeft de volgende waardes aan
motor uit 1015 mbar
motor aan stationaar schommelt tussen 300 en 400
Koelvloeistofdruk 0 bar
kan dit aan de sensor liggen
mvg
Vreemd dat de druk lager is bij lopende motor , de druk in het koelvloeistofsysteem loopt op als de motor loopt .
Trouwens nooit geweten dat er een druksensor in het koelsysteem zit.
Klopt de omschrijving wel ?
Ja hoor zo overgenomen.
ik meende dat druk stationair rond 200mbar moet liggen
9 jaar
Wel een heel kromme vertaling bij de foutcode. Het is geen koelvloeistof maar airco druk.
Daar zou de motor overigens niet slechter van gaan lopen.
Bedankt voor je snelle response.
maar weet je ook hoe het kan dat de koelvloeistof druk op 0 staat? Dit geeft hij aan en ook te lage druk koelvloeistof?
Grt
9 jaar
Nogmaals, de vertaling is fout. Het gaat hier om koelMIDDEL druk van de airco.
Tja, waarom? Sensor defect, bedrading defect en heel misschien motor-computer defect. Dat wordt meten.
Oldford,
je had helemaal gelijk. Ik heb de airco op 10 bar gezet. De foutmelding is weg. En geeft nu ook aan bij koelvloeistofdruk 10bar (dus aircovloeistofdruk)
met de airco aan zit ik op 500 mbar drukinlaatspruitstuk bij stationair. dit lijkt me wat te hoog?
Grt
9 jaar
Tja, zo te horen loopt c.q. liep de motor te rijk gezien het roet en de zwarte bougie.
Mengsel kun je controleren door het uitlezen van de fuel trims (brandstof aanpassing). Deze moeten rond de 0% liggen.
Een groot negatief getal (- er voor) geeft aan dat het mengsel te rijk is/was.
Heb je de fuel trims gereset na het wisselen van de injector?
Wat is de waarde van de fuel trims nu? Zowel bij stationair als op toeren.
Wat doet je map sensor (inlaat spruitstuk druk) bij stationair en op toeren (zondr airco)?
N.B.: Let op de meervouds vorm van fuel trims. Er is er meer dan 1.
Kun je de fuel trims niet resetten of niet vinden in de datalijst? Lees dan uit met algemeen EOBD/OBD2.
Als je de fouten wist (ook al zijn die er niet) met EOBD/OBD2 zouden de fuel trims gereset moeten worden.
Waarde van de fueltrims
short fueltrimm 45.8 procent
long fueltrim -45.3 procent deze blijft hier altijd opstaan ook met verhogen toerental.
als ik flink gas geef schiet de short fuel trim naar 80/90 procent laat ik los 0 en daarna rond 50/60 procent
9 jaar
Dat zijn wel heel rare waardes. Ten 1e de hoogte van die waardes en ten 2e dat ze tegengesteld zijn.
Is er Renault specifiek uitgelezen? Probeer het dan eens met EOBD, want ik kan hier geen chocola van maken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar