Beste Forumleden,
D.m.v. de zoekfunctie ben ik al heel wat nuttige bruikbare info tegen gekomen. Ik zit zelf ook met een aantal vragen en problemen.
Een klein verhaaltje over wanneer het probleem begon.
De auto rijd/reed elke dag van Breda naar Rotterdam. Tot en met vrijdag. Auto de hele dag gereden zonder enig probleem of gek geluid. Vrijdag laat in de middag even de pc gemaakt van de schoonouders. En na een half uur wilde ik naar huis rijden maar de auto wilde niet starten. Wel willen starten maar niet aanslaan van de motor. Ik dacht wat krijgen we nou, net nog gereden en nou niet willen starten. 2-3 keer proberen nee niks. Tijdens het wachten op de ANWB hebben we de auto na een 35-40 min weer geprobeerd en jah hoor hij startte in 1 keer. ANWB na een anderhalf uur erbij. En gewoon weer netjes starten. Geen verkeerde diesel getankt meneer nee hoor kijk maar de laatste diesel bon. Voorzichtig naar huis gereden, geen gek geluid niks.
Vrijdag avond, (1-1.5 uur later) auto weer niet starten. Je zou denken dan koelt hij toch wel wat af. Maar niks, motor slaat niet aan.. Zaterdag ochtend ja hoor auto start weer in 1 keer. Ik dacht even de auto wassen, en rijd dan gelijk door naar de garage. Auto gewassen, half uurtje later. Auto WEER niet starten. Stond ik vast in de wasbox. ANWB erbij. Aantal testen, acculader erbij. Niet aanslaan van de motor. Meneer haalde de brandstof toevoer leiding eraf hij zei er komt geen druppel brandstof de motor in. Het ligt waarschijnlijk aan je HULPPOMP (pomp onder de achterzetel). Hij dus deze even getest door extern stroom er op te doen. Niks. Paar kleine tikjes met de hamer. Mogelijk is de hulppomp kapot meneer. Ik hoor hem niet draaien. Auto naar de garage gesleept. .
Eind van de middag.. Een telefoontje van de garage. Meneer een rubbertje bij de versnellingbak was gescheurd heel de lekbak/vuilbak zat vol olie. Ik heb er een nieuwe opgedaan de olie bijgevuld maar hij start nog steeds niet. Mogelijk heeft de sensor bij de versnellingsbak de hulppomp uitgeschakeld en zal deze gereset moeten worden. De sensor laat de auto niet verder draaien als er geen olie zit in de versnellingsbak. Ow ok :S. Heb je de hulppomp gecontroleerd ? Nee de kans dat hij kapot is zeer klein. Ik zal hem wel even doormeten later. Nou ok dan. Laat hem maar uitlezen en resetten.
Auto maandag uitgelezen door extern iemand. Na een belletje. Mogelijk is je UCH defect. Auto geeft geen storingen maar ik krijg geen signaal van de UCH. Deze moet waarschijnlijk gerepareerd worden door Renault.
Nou zit ik dus met gebakken peren. En weet het even niet meer. Moet ik nou een nieuwe hulppomp erin laten doen? Gaat hij dan weer starten ? Of een nieuwe UCH. Hulppomp kosten á max 100 schat ik, kosten UCH dik over de 6-700 . Lekker allemaal.
Wat raden jullie me aan? Zal ik de auto naar Renault laten slepen ?
Auto Renault Laguna GT
Kmstand over 290.000 Bj 2004
Navigatie, verlichting, al die dingen werken gewoon. Maar motor slaat maar niet aan...
Vriendelijke groeten,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
wat een ellende allemaal,
ik merk alleen uit je verhaal dat er een aantal keren naar de auto gekeken is,
maar telkens weer iets anders naar bovenkomt zonder het probleem verholpen te worden,
ik raad aan om de auto eens goed na te laten kijken en een goede diagnose te stellen
dit kan alleen maar met uitlees apparatuur van renault met de clip,
ik ben 20 jaar in een renault garage gewerk als chef werkplaats en uit ervaring kan ik je vertellen dat de olielekage niets met het start probleem te maken heeft,
als er een cp1 pomp op de auto zit, is er inderdaad een opvoerpomp aanwezig in de brandstoftoevoerleiding,
als deze niet werkt zal de auto niet starten,
waarschijnlijk heeft u een 100 pk diesel namelijk een 120 pk diesel heeft een cp3 pomp deze zit de opvoerpomp er bij ingebouwd
jammer dat je ver van mij vandaan zit anders had ik hem met de clip uit kunnen lezen voor je
maar als je zeker weet dat de opvoerpomp niet werkt en deze spanning krijgt (belast meten) dan zul je deze gewoon moeten vervangen,
en dan even uitlezen wat er nog meer voor storingen aanwezig zijn,
ik hoop dat je aan deze informatie wat hebt,
gr adrie
indien er geen spanning vanuit de uch naar de opvoerpomp komt dan kun je dit ook omzeilen maar wel eerst zeker weten dat er wel of geen spanning aankomt bij de pomp dit kon ik niet uit je verhaal halen
Beste Adrie,
Ik ga sowieso dat eerst even doormeten. Komt er wel spanning binnen dan ligt het aan het hulppomp. Komt er geen spanning binnen dan ga ik voorzichtig bang worden. Maar misschien ligt het aan de massa? Ook dat ga ik gelijk doormeten. Ik geloof dat als je de massa gaat meten hij maximaal een percentage van 0.02 ohm aan mag geven. Dit had iemand ooit verteld. Ik baal echt enorm. Elk jaar een kleine beurt en een grote beurt bij elke apk. En dan zo iets. Zal wel aan mij liggen denk ik.
13 jaar
Meet dan ook gelijk of de kabelboom tussen UCH en de pomp nog goed is: UCH's zijn te duur om voor niks te vervangen.....
13 jaar
als de pomp geen spanning krijgt dan kun je inderdaad de bedrading van de uch naar de pomp doormeten ,mocht je een schema nodig hebben deze heb ik evt wel voor je, er zitten namelijk heel veel stekkers in de uch
de pomp zit overigens niet onder de achterbank ,maar is een pomp in de leiding rechts achter de motor tegen de chassisbalk.
als je bij het brandstof filter een knijpbalg hebt voor het ontluchten heb je overigens helemaal geen "hulppomp"
Beste heren,
Dank jullie wel voor jullie reacties en het medeleven :) Het is heel vervelend maar ja het zij zo.
Zou ik misschien het schematje van het UCH van je mogen. Dit kan inderdaad heel handig zijn bij het doormeten.
@abc, Ik heb ook renault gebeld ( die willen natuurlijk dat de auto zsm hun kant op komt ) Een meneer van de werkplaats zei ook dat er 'misschien' een pomp aanwezig is voor het ontluchten. Maar dat niet elk model dit heeft. Ik heb wel even hiernaar gezocht maar dit is er niet of ik heb het niet kunnen vinden.
Ik zei gisteren tegen mijn garage, wat gaan we nou doen wat stel je voor. "ik laat 1 renault expert komen. als ik er niet meer aan uit kom, komt deze gast en die heeft nog geen 1 franse auto niet kunnen maken" ik zei wat gaat dat mij weer extra kosten. Dat durf ik niet te zeggen, het kan een paar tientjes zijn maar ook een paar 2-3 honderd. 1 ding is zeker, 1 tientje of 300 euro het gaat mij een hoop geld kosten.
13 jaar
Als ik me niet vergis: als er een handpompje aanweizg is in de motorrruimte dan heeft de wagen geen elektrische opvoerpomp.
Je omschrijving lijkt erg op een defecte pomp maar kan ook anders zijn
ik merk net dat abc dit al voor mij poste
In breda zit een expert in renault's... misschien een optie om hem daarheen te brengen?
Alle suggesties zijn welkom. En heb je een adresje/telefoonnummer van die gene uit Breda ?
Bedankt alvast
@'t garagistje, ik denk persoonlijk ook dat het gewoon een defecte pomp is. Maar wat ik raar vind en niet kan begrijpen, kan die pomp ervoor zorgen dat de UCH geen signaal verstuurd bij het uitlezen ? Want tijdens het uitlezen vertelde die kerel mij dat hij van alle sensoren signaal kreeg behalve van de UCH
13 jaar
volgens mij wordt de opvoerpomp helemaal niet door de uch aangestuurd maar door de rekeneenheid inpuitsysteem en en deze geeft een signaal door aan een relais een uch kan deze hoge verbruiker niet rechtstreeks aan sturen.
[quote=autoservice valentijn]volgens mij wordt de opvoerpomp helemaal niet door de uch aangestuurd maar door de rekeneenheid inpuitsysteem .[/quote]
dit
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar