auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Trafic: Uitvallen onder het rijden

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCI

We hebben een Renault Trafic en die is laatst helemaal uitgevallen en werd daardoor ook onbestuurbaar, gelukkig gebeurde dit in een 50 km zone maar wat als dit op de snelweg gebeurd? De auto is naar een dealer gebracht en daar is een injectiepomp ruil vervangen en tevens een brandstoffilter, kettingwieldistr, moer, inj leiding, slang, doppenset, distibutie set, multiriemset, en ze hebben de uit-in hogedrukpomp gecontroleerd.Maar nu het ergste na 2 dagen start de auto bijna niet meer je moet zeker 4 a 5 x starten voor hij aanslaat, na 4 dagen start hij helemaal niet meer en de dealer is hem op komen halen weet er iemand of dat uitvallen vaker voorkomt bij een Renault Trafic wij hebben schrik om er de snelweg mee op te gaan omdat hij onbestuurbaar word als hij uitvalt. En hebben ze wel het goede vervangen?

Geplaatst door

coolgirl (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

krukassensor wil nog wel 1ns kapot gaan, geeft er niet altijd een defectcode op maar is te controleren of je toerental hebt tijdens starten in de gegevenslijst.Let ook extra op het brandstoffilterhuis, is het er 1tje met een centrale torxbout dan zit je goed, zo niet dan geeft de afdichting nog wel 1ns problemen, laat de garage ook 1ns kijken of de brandstofleidingen aan de tank niet gekniekt zijn.Gaat er tijdens het uitvallen geen storingslampje branden? zo ja, uit laten lezen.

alfons262 0
badge

17 jaar

Hoi Alfons hij gaf idd een stoplampje aan en is uitgelezen
daarbij gaf hij storing in de injectiepomp aan, daarom is
die vervangen en ook injectieleidingen zijn vervangen
zoals ik op de factuur kan zien, maar waarom start hij
opeens niet meer?

coolgirl 0

17 jaar

storing injectiepomp kan hij nooit gegeven hebben!(wel lage commonraildruk!)deze motoren zijn heel gevoelig voor lucht, er hoeft maar iets in te zitten en de raildruk wordt te laag, laat ook alle 4 de verstuivers 1ns testen dmv een lektest, als er 1ntje lek is is er ook geen drukopbouw waardoor motor niet start, sterkte!

alfons262 0
badge

17 jaar

ik vermoed dat er een lekke injector in zit hebben wij ook al een paar keer meegemaakt dus zeg ik hetzelfde als alfons even een lektest doen en je weet het wij hebben dus ook al meegemaakt dat de lektest goed was en toch een injector stuk was die motor sloeg bij 2000 toeren en dan ineens de gas intrappen af en dit bleek dus ook aan de injectors te liggen

succes
martin

marwess 0
badge

17 jaar

Hoi Alfons,
Dus die storing kan hij niet geven pfff waarom zegt
de dealer dat dan en vervangt hij al die dingen? Ik
heb hier een factuur van 1557.45 euro liggen van het
vervangen van de injectiepomp en dingen die dan
tevens vervangen zouden moeten worden wat waarschijnlijk
dus niet nodig was.
Ik weet dat er in december 2006 3 verstuivers vervangen
zijn maar dit was bij de garage waar we hem in onderhoud
hebben.
Maar heeft het afslaan en helemaal uitvallen ook met de
verstuivers te maken? Wij dachten eerder aan een
electrische storing omdat je hem dan ook niet meer kunt
besturen of ermee kunt remmen en niet meer kunt starten
na een kwatier kon je hem wel weer starten maar bleef het
stoplampje en nog een lampje knipperen nadat hij bij de
dealer "gemaakt" was waren die lampjes uit maar na 4 dagen
starte hij helemaal niet meer en nu is hij weer terug naar de
dealer, we moeten dus afwachten wat er nu mee is.
Weet iemand of je de injectiepomp door kunt laten meten
of hij werkelijk kapot is? Volgens de dealer heeft hij de oude
nog liggen???

coolgirl 0

17 jaar

Ik ben geen kenner maar heb wel een H100 gehad met uitval en start problemen. ANWB dacht aan startonderbreker (afslepen na uur zoeken), niet dus.
Dealer wist het niet probleem bleef voordoen. Diesel motor specialist kwam tot de simpele conclusie dat de massa naar de motor niet goed was, c.q. losgetrild was.
Soms zijn de oplossingen simpel.

effedenken 0

17 jaar

Ondertussen is hij terug naar de dealer geweest, een week later kregen we hem terug en idd het was een verstuiver.
Renault heeft ons voor de 2e factuur geen werkplaatstarief gerekend das wel netjes, maar of de pomp werkelijk vervangen had moeten worden????
Dat wisten ze ook niet.
Maar ja hij start en rijd nu weer.
Bedankt voor het meedenken.

coolgirl 0

17 jaar

o.k, nou de pomp had dus niet vervangen hoeven te worden anders had je nu wel een faktuur gehad!ou toch 1ns naar een andere dealer in de buurt kijken want netjes is het allemaal niet!

alfons262 0
badge

17 jaar

Ik heb ook een factuur gehad eerst 1 van € 1557,45 en daarna 1 voor de verstuiver we hoefde bij de 2e factuur geen werkplaats tarief te betalen de verstuiver wel!!
Een andere dealer is niet echt een optie want de dealer waar we hem gekocht hebben waren we ook niet tevreden over.
Maar bij de volgende auto willen we geen Renault meer daar zijn we al over uit :)

coolgirl 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.