Na een x-aantal kilometers te hebben gereden, gaat de auto zwaar lopen. Voorwielen worden licht warm, auto is in de vrij niet meer van de plaats te duwen.
Garage heeft de versnellingsbak gereviseerd (5de versnelling was kapot) en de hoofdremcilinder is vervangen. Het probleem blijft en de garage zegt dat ik dit maar moet accepteren omdat het misschien wel zo hoort. Auto heeft 160.000 km gelopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Natuurkijk hoort dit niet zo!
Voorwielen licht warm is nomaal, komt van de remmen en motorwarmte.
Velgen mogen echter niet heet zijn.
Zit er voldoende olie in de versnellingsbak?
Wordt de versnellingsbak erg warm na een lange rit?
Zijn de remklauwen schoon en bewegelijk en de remcilinders gangbaar?
Probeer eens wiel voor wiel op te krikken en voel waar het zwaar loopt.
Uitleg niet accepteren gewoon terug gaan.
Er zit voldoende olie in de versnellingsbak en wordt niet noemenswaardig warm. De remklauwen zijn schoon en bewegelijk en de remcilinders zijn gangbaar. Wiel voor wiel opkrikken duurt waarschijnlijk te lang, dan zijn ze weer los.
Bij korte stukjes in de 2e of 3e versnelling loopt 'ie sneller vast als op lange stukken.
18 jaar
Heb je zowel de voor- als ook de achterremmen gecontroleerd?
Misschien gaat er achter iets aanlopen bij uitzetting door warmte.
Heb je trommels achter?
18 jaar
voor-en achter gecontroleerd niets mis mee
achter heb ik schijfremmen
18 jaar
Wie kan mij iets meer vertellen over motorvacuum? Wat dit is? En wat hieraan te kunnen doen.
18 jaar
niks mee van doen bij een diesel. Maar is het ook als je de rem niet gebruikt?
Ook bij minimaal gebruik van de rem (lange afstand) loopt hij op een gegeven moment vast. Bij veelvuldig gebruik van de rem gebeurt het sneller.
18 jaar
Ik weet dat je geen appels met peren mag vergelijken maar ik heb dergelijk probleem gehad met men fiat bravo! (na een ongeval dus waarschijnlijk na de keiharde trap op die rempedaal)
Bij mij zat er tussen de hoofdrem cilinder en remservo een klein regelvijsje, draaide die een toertje in (dus minder druk of iets meer speling tussen de 2) en probleem opgelost!
Brecht
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar