Ik zoek een goede manier om het hol differentieel tandwiel vast te zetten. De originele methode met een vul- en seegerring voldoet voor op de openbare weg maar is te zwak voor de autocross.
Wie heeft tips om dit tandwiel goed vast te zetten eventueel aangevuld met foto's?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dikke ring ervoor vastlassen? Alleen is het dan wel bijna niet meer te repareren.
Lassen schijnt geen optie te zijn; het materiaal zou te hard zijn. Evengoed toch bedankt.
Dan kun je het nog vastlijmen met een putty bestaande uit ijzerdeeltjes en kunsthars (van diverse merken te krijgen) of kijken of je op de plaats van de seegerring schroefdraad kunt tappen en daar een (speciaal te maken) moer of stuk draadtap (*) op kunt draaien. Die uiteraard wel even vastzetten met een borgmiddel.
(*) afhankelijk of de ring in of om de as zit. Je snapt het idee vast wel.
P.S. Met lijmen kan heel veel tegenwoordig. Een beetje spul is goed genoeg om er draad in te tappen.
18 jaar
Nog iemand een idee?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar