Renault LAGUNA: Vastzittende olieschraapveer 2e cilinder

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 88

Hallo,
Weet iemand een manier om een vastzittende olieschraapveer los te krijgen zonder de hele cilinderkop eraf te halen. Bij de 2e cilinder zit er olie in de verbrandingskamer. Hierdoor is het olieverbruik hoog en als de motor ongeveer 3200-3600 toeren loopt gaat hij stotteren. Accelereren doet hij goed. Compressie is ook goed van de cilinders. Ik heb de motor wel geflushed met een blikje van weijns en daarna ververst maar nog steeds zit die veer vast. Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Rene62

Geplaatst door Rene62 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Heino4267 (195), 5 jaar geleden

Sterker nog: ook met de cylinderkop eraf kan je de olieschraapveer niet fatsoenlijk vervangen!
Daarvoor moet de krukas er onderuit (als de kop erop moet blijven) ...

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Er bestaan producten voor om dat los te maken. Ik heb die al dikwijls gebruikt en dat werkt wel goed. Dit moet wel gebeuren voor de oliewissel.

En idd, zoals heino het zegt, zo simpel is het niet.

Rene62 (0), 5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie. De motor uit elkaar is inderdaad geen optie. Ik heb als een keer op de originele manier de motor geflushed maar met dat spul mag je niet rijden. 20 minuten stationair draaien en dan meteen olie en filter verversen. Dat heb ik gedaan. Maar automaterialenzaken hebben niets anders als wat ik al gebruikt heb. Er zijn mensen die met die flush erin een kleine 1000 km rijden en dan pas verversen. Ik weet niet hoe schadelijk dat is.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

1000km, denk dat het met 500 ook goed is. Ik heb die van Renault gebruikt

JGC (30), 5 jaar geleden

Er zijn flush producten waar je mee kunt rijden. Liqui-Moly Oil Sludge Flush bijvoorbeeld moet je 100km mee rijden. Voordeel is dat je dan alles schoonmaakt ipv alleen een klein deel van de motor.
Forte zal ook ongetwijfeld iets daarvoor in het assortiment hebben

Heino4267 (195), 5 jaar geleden

Hiermee denk ik dat Rene het meest is gebaat om toch nog eens zo'n product te gebruiken, met als voordeel dat de motor niet uit elkaar hoeft. En dat de kosten te overzien zijn t.o.v. een motorrevisie.
Voorwaarde is dan wel dat je EXACT de gebruiksaanwijzing aanhoudt.

Zou in zijn geval dan toch iets van Forte aan te bevelen zijn (en welke dan specifiek) of toch het hierboven genoemde Liqui-Moly Oil Sludge Flush?

jans1961 (0), 5 jaar geleden

Probeer eens om ATF olie boven op de zuiger te doen is de zuiger boven in staat dan nachtje laten staan . Rem olie werkt ook bij vast gekoekt kool aanslag . Voor het starten even zonder bougies rond starten om de ATF kwijdt te worden. GJL .

7seconds (0), 5 jaar geleden

ik dacht zelf aan kruipolie (dus geen WD40 of siliconenolie!). In de cilinder spuiten of laten lopen. Na een nachtje staan vind je er niets meer van terug omdat het tussen zuiger en cilinder wand bevindt. Zuiger een paar keer rustig op en neer bewegen door auto in versnelling heen en weer te duwen. Nog een keer hetzelfde verhaal. Baat het niet het schaadt ook niet, want je motorolie kan dat beetje kruipolie best verdragen.

kaleido 1 (1320) PRO, 5 jaar geleden

Carburateur cleaner doet ook wonderen , cilinders flink vol spuiten , een nacht of langer laten staan , blijven inspuiten , motor starten zonder bougies om overtollig kwijt te raken .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.