close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: veel problemen met clio 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Ik heb een aantal problemen met mijn renault clio 2002, diesel 2deurs.

kortgeleden is mij tijdens het rijden de motorkap opengevlogen. Dit terwijl er al 3 maand niet onder de motorkap gekeken was. Groot probleem natuurlijk, alles stuk van voor, zelfs het dak. Komt dit vaker voor bij de clio? iets over gelezen dat er een lichte sluiting op zit, maar niemand heeft mijn motorkap open gehad.

nu doet mijn ruitenwisser voor het niet op de snelste stand. alle andere standen doen het wel, maar de snelste stand doet het alleen wanneer je hem aanzet op het moment dat de ruitenwissers helemaal naar beneden staan en dan soms ook nog niet. Hoe is dit op te lossen?

Al iets meer gelezen bij problemcar, maar na een fikse regenbui staat mijn clio aan de passagierskant blank, terwijl alle gootjes onder de motorkap leeg zijn. vermoeden is dat het via de radio naar binnen komt, daar deze ook vochtige cd's dan heeft.

Dan heb ik nog de code van de radio nodig, deze doet op het moment niks meer....

ruitensproeier achter doet het soms wel, soms niet. vloeistof is dan wel bijgevuld. voor doet ie het altijd:)

raam aan de passagierskant wil wel dicht, niet open.

ik heb het vermoeden dat de contactslot tegen zijn eind loopt. zelfs met nieuwe batterijen in de sleutel reageert hij pas wanneer je pal naast de auto staat (wanneer je achter de auto staat doet hij het al niet meer), bij het te snel uitzetten van de motor heb je de sleutel in de hand maar loopt de motor nog, en de blower blijft blazen na het uitzetten van de motor. deze moet handmatig uitgezet worden anders is de volgende dag de accu leeg... ligt dit allemaal aan het contactslot of niet, en hoe moet ik dit vervangen? Ook de airco doet het niet, hier moet volgens mij het gas van bijgevuld worden.


and then the final question: is het mogelijk om in een schakelbak cruise control te bouwen? ik rij ontzettend veel in deze auto vandaar...

groetjes van beertje

Geplaatst door

liefs-van-beertje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Snelste stand ruitenwisser: meestal is de ruitenwissermotor dan versleten, in het bijzonder de electrische contacten daarin. Soms helpt schoonmaken.
Regen in je auto: niet die gootjes zijn belangrijk, maar de afvoeren waar die gootjes op uit komen (gaatjes links en rechts die in je spatbord verdwijnen. Schoonmaken/doorsteken met een stuk ijzerdraad.
radiocode: formeel gezien moet je bij de dealer zijn. Als je dat niet wil, moet je beter zoeken op deze site ("radiocode").
ruitensproeier: Er is één ruitensproeiermotor: linksom lopen = voor sproeien, rechtsom lopen = achter sproeien. Dat werkt m.b.v. eenweg afsluitertjes in de vloeistofleidingen bij de ruitensproeiermotor. Als de ruitensproeiermotor wel loopt, maar hij sproeit achter niet, moet je beide afsluitertjes schoonmaken, alsmede de vloeistofleiding naar de achterruit schoonmaken en controleren op knikken. Is het sproeiertje op de achterruit niet verstopt? Als de motor in de stand "achter sproeien" niet loopt, is wellicht de schakelaar bij je stuur defect.
Raam: eerst de schakelaar nameten of die het doet.
Contactslot: het electrische deel kost niet veel en het zit achter tegen het contactslot aan gebouwd. Met wat handigheid vervang je dat zelf.
Airco: op naar de aircospecialist.
Cruisecontrol: dat kan bijna iedere garage voor je verzorgen. shoppen voor de laagste prijs loont.

Heino4267 655

14 jaar

dank je wel, heino. nu weet ik er tenminste meer vanaf. zal de auto controleren ;)

groetjes van beertje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.