Hello
Heb volgend probleem.
Heb twee keer voorgehad dat mijn koppelingspedaal niet meer omhoog kwam. Voor de rest schakelt alles goed en slipt de koppeling niet.
Als de auto enkele dagen niet wordt gebuikt en ik daarna een rit doe en ik ontkoppel en rem tegelijk , dan is ook al twee maal voorgevallen dat het rempedaal diep zakt. Ik moet dan een tweede maal pompen met de rem om remdruk te krijgen.
Ik lees op het formum dat de voeding van de koppeling en de remmen verloopt via de remvloeistof. Daarom heb ik de garage de koppeling en het remcircuit laten ontluchten. Er zat nergens lucht op.
De garage zegt dat de hydraulische druklager in de bak waarschijnlijk stuk is en volledig nieuwe koppeling dient vernieuwd te worden. Dit is een aanzienlijke kost.
Bestaat er een verband tussen verminderde remdruk en een defect koppelingscircuit? Er was steeds voldoende remvloeistof in het circuit aanwezig. Sluit graag eerst dingen uit vooraleer deze kost te maken, maar wil ook geen risco's lopen.
Ik hoor het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er lekkage in het koppelingscircuit zit, kan het remvloeistof niveau nooit zover dalen zodat de werking van het remsysteem in gevaar is. Dit is zo omdat het aanvoerpijpje aan het remvloeistofreservoir hoger zit dan het minimum remvloeistof niveau voor het remsysteem. Alleen als je erg lang door rijdt met de lekkage en je remblokken worden door slijtage ook dunner dan kan het onder het minimum komen.Als het hydraulische druklager in de bak lekt zou je lekkage sporen moeten zien tussen de aansluiting van bak op het blok. Laat de koppelingscilinder die aan het pedaal zit goed controleren deze gaan vaker stuk dan het lager in de bak. Eerst de koppelingscilinder aan het pedaal uitsluiten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar