Renault Megane: verlichting megane 2

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

beste allemaal...

Voor de zoveelste keer problemen met mn "nieuwe" auto
renault megane 2 uit 2003 5-deurs
na de bekende ratel dus de distributie riem, de electrische ramen die kapot gaan
het volgende probleem : mijn koplamp lv, knipperlicht rv en remlicht la steeds kapot gaan nu heb ik wel gezien dat de aansluitingen een beetje verbrand/gesmolten zijn ? en mn sensor van mijn wiel links voor geeft steeds aan dat de band leeg is wat niet is met andere woorden heel de elektriek is n zooitje volgens mij ? weet iemand hier misschien meer van
ik heb wel een sub en versterker maar op de correcte manier aangesloten

ik hoor het wel alvast bedankt!

m.v.g. bas

tabas89

Geplaatst door tabas89 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

renault-monteur (0) PRO, 12 jaar geleden

valt wel mee met dat zooitje. als er geen pro's aan de auto werken heb je dat !
waarsch. zijn jouw wielen een keer gewisseld zonder in te leren dus nou zegt hij lv band lek alleen zit deze band inmiddels la!
Heb je een trekhaak?

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

[quote=tabas89]1. koplamp lv, knipperlicht rv en remlicht la steeds kapot gaan
2. mn sensor van mijn wiel links voor geeft steeds aan dat de band leeg is wat niet is[/quote]
1: heb je je wel eens afgevraagd waarom een elektrisch verwarmingselement altijd lang opwarmt voordat hij warmte afgeeft, maar een gloeilamp (wat een elektrisch verwarmingselement is dat zo warm wordt dat het zelfs helder licht afgeeft) bijna direct licht afgeeft? Dat komt omdat een gloeilamp een PTC is: een lamp van bv. 15 Watt zal in koude toestand iets van 30 Watt verbruiken, dat warmt lekker snel op dus "heb je eerder licht". Dat houdt in dat een gloeilamp van bv. 15 Watt alléén in warme toestand 15 Watt gebruikt en in elke niet-warme toestand méér. Als zo'n gloeilamp een slechte voeding heeft (je noemt zelf verbrande / gesmolten stekkers), krijgt hij niet de volle spanning, die wordt immers in de gesmolten stekkerverbinding omgezet in warmte. Dus zal de gloeilamp een groot deel van zijn gebruikstijd tijd tevéél warmte geven, waardoor hij snel overlijdt. En dan blijf je inderdaad lampen vervangen... Remedie: die slechte stekker er tussenuit en vervangen of doorverbinden. Probleem opgelost.

2. Je scherm meldt problemen met "linksvoor". In je linker portier zit een tabelletje dat voor "linksvoor" een kleurcode geeft, bv. "groen". Vervolgens loop je om je auto heen en je bekijkt je ventielen eens goed. Als je het dopje ervan af haalt, heeft ieder ventiel een gekleurde ring (goed kijken!...). Het wiel wat de kleur "groen" heeft, is het echte wiel waarvan de auto zegt "te weinig bandenspanning".....
Je kan de wielen wisselen totdat ze weer op de juiste plek zitten (conform de kleurcodetabel), maar nu je dit eenmaal weet te vinden, zal het verder wel goed gaan.
Dit staat trouwens ook keurig in je instructieboekje van de auto zo vermeld.

Succes!

tabas89 (0), 12 jaar geleden

:D ik moet zegge jullie zijn goed ik heb het net pas gelezen was eerst naar de pomp om mn banden op te pompen (ik denk wie weet)en ja hoor linkerachter band hoor waarschijnlijk links voor
had m opgepompt en toen zei die niet dat ie leeg was maar moest links voor de bandenspanning corrigeren terwijl ik links achter oppompte ??? dus had al een vermoeden
dat met de verlichting ga ik ook zeker even prober
laat wel horen of t lukte

M.v.g. tabas

tabas89 (0), 12 jaar geleden

ohja ik heb n trekhaak trouwens maar wat heeft die er mee te maken ?

Heino4267 (205), 12 jaar geleden

Als je een trekhaak hebt, heb je daar óók een stopcontact zitten voor de verlichting van de aanhangwagen. Daar worden alle door jou genoemde aansluitingen óók naar toe gebracht. Dat stopcontact zit onder de auto, goed bereikbaar voor water, modder en strooizout. Daardoor ontstaat vaak sluiting in dat stopcontact, waardoor je de door jou genoemde verschijnselen óók kunt krijgen. Controleer dus even of het stopcontact bij de trekhaak helemaal in orde is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.