hier mijn verhaal/probleem hoop dat iemand mij ken helpen.
een tijdje geleden had ik mijn bougie's veranderd maar het waren geen lpg bougie's dus na een paar maanden (omdat ik er zelf neit meer in rij maar mijn vriendin) kwam ik er achter dat die geen vermogen meer had in zijn 110 en je geeft dan vol gas gaat die heel langzaam naar de 150
in zijn 1 2 3 is die tot ongeveer 4000 toeren heel langzaam en daarna heeft die ietsje meer trekkracht
en op benzine heeft die ietsje meer vermogen maar niet veel
ik heb nu dan de bougies gekocht speciaal voor lpg maar het heeft niet echt geholpen.
er zit een lpg euro installatie in, auto rookt enorm wat voorheen nooit was,
en de koppeling is heel erg hoog de laatste cm. weet iemand ook of ik mijn koppeling kan afstellen want ik heb gehoord dat je ej koppeling kan testen. handrem 3000toeren in zijn 5 en koppeling los en als die uitvalt dat er dan niks aan de hand is. bij mij viel die gelijk uit.
mvg ssamsung
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verlies je water of olie? Want dat roken is natuurlijk niet goed.
Zit de uitlaat niet verstopt?
olie is nog goed water is ook nog goed
dus zo ver ik weet verlies die niks.
hoe kan ik er achter komen of mijn uitlaat verstopt zit ?
14 jaar
Rijden met de katalysator los geschroefd, maakt een ENORME herrie!
Of even een garage naar laten kijken. Dat roken is en blijft natuurlijk niet goed.
Je moet er wel wat aan (laten) doen, want als de kat nu nog niet verstopt is, dan is ie dat zeker binnen korte tijd.
In verband met het roken/vermogensverlies denk ik dat er ergens aanslag moet gekomen zijn door een slechte verbranding (foute bougies), maar zeker weet ik het niet hoor, misschien best eens door de garage laten nakijken. Je kan eventueel wel injector cleaner toevoegen aan de benzine en een keertje kijken wat dat geeft.
Koppeling kan je ook gewoon testen door de handrem goed stevig aan te trekken en dan de koppeling zachtjes te laten komen, voel je dat de auto wil stilvallen, dan is er waarschijnlijk niets mis. Beetje aanspannen mag, maar overdrijf niet.
14 jaar
[quote=the bone collector]In verband met het roken/vermogensverlies denk ik dat er ergens aanslag moet gekomen zijn door een slechte verbranding (foute bougies), maar zeker weet ik het niet hoor, misschien best eens door de garage laten nakijken. Je kan eventueel wel injector cleaner toevoegen aan de benzine en een keertje kijken wat dat geeft.
Koppeling kan je ook gewoon testen door de handrem goed stevig aan te trekken en dan de koppeling zachtjes te laten komen, voel je dat de auto wil stilvallen, dan is er waarschijnlijk niets mis. Beetje aanspannen mag, maar overdrijf niet.[/quote]
ik zal binnen kort wel de injector cleaner even proberen en ik zal hem binnen kort ook even laten uitlezen
en betreft de handrem en koppeling los laten hij valt gelijk uit, alleen nu heb ik gehoord dat je hem niet kan aanspannen en dat het allemaal te maken heeft met het slijtage van de koppeling dus dat de koppeling aangeeft van ik begin op teraken.
het is nu zo dat ik in een finacele dip zit anders had ik de koppeling gewoon laten vervangen en voor de vermogen allang naar de garage was gegaan.
vandaar dat ik eerst hier en daar info zoek, want een hoop ken ik zelf ook als ik 1maal de probleem heb gevonde :D
maar alvast bedankt
mvg ssamsung
14 jaar
Voor zover ik weet heeft de Laguna altijd zo'n hoog aangrijpende koppeling ("by design"). Dat komt door het hydraulische mechanisme i.c.m. het zelfstellende mechanisme. Dat de koppeling zo hoog staat hoeft helemaal niet te wijzen op een versleten koppeling en als je die toch vervangt, heb je dezelfde koppelingspedaalstand direct weer terug.
14 jaar
Rij eens 100 km op Benzine en kijk dan opnieuw.
Beschrijf eens wat meer over die rook uit je uitlaat:
1. heb je dezelfde rook op benzine als op LPG?
2. heb je de rook altijd, of alleen bij koude motor of alleen bij warme motor?
3. welke kleur heeft de rook?
4. hoe ruikt de rook? naar motorolie? Naar water? naar benzine?
Als je de vragen beantwoord hebben we al veel meer informatie
14 jaar
[quote=Heino4267]Voor zover ik weet heeft de Laguna altijd zo'n hoog aangrijpende koppeling ("by design"). Dat komt door het hydraulische mechanisme i.c.m. het zelfstellende mechanisme. Dat de koppeling zo hoog staat hoeft helemaal niet te wijzen op een versleten koppeling en als je die toch vervangt, heb je dezelfde koppelingspedaalstand direct weer terug.[/quote]
Ik weet niet of een Laguna altijd een hoog aangrijpende koppeling heeft, maar ik geef Heino4267 volledig gelijk. Mijn koppeling grijpt al 130 000 km heel hoog aan, en ze heeft er ondertussen 231 000. Niets van aantrekken, zeker niet als je niet direct kosten wil maken. Als de auto direct stilvalt moet je je zeker nog geen zorgen maken. Je kan ze nog altijd laten vervangen als ze echt door begint te slippen.
In verband met het vermogenverlies zou ik toch voorzichtig zijn. Roken kan een heel slecht teken zijn. Let in elk geval goed op het oliepeil en de temperatuur van de motor.
14 jaar
Ik denk dat je bobines kapot zijn. De verschijnselen lijken heel erg op wat ik ook had en dat was weg na het vervangen van de bobines. Beste is om ze alle 4 te vervangen en meteen met nieuwe bougies (de gewone die Renault voorschrijft) te beginnen. Neem ook de originele bobines. Scheelt weinig in prijs en dat zijn de enige die het 100% goed doen, zo heb ik uit ervaring geleerd.
14 jaar
Rij eens 100 km op Benzine en kijk dan opnieuw.
Beschrijf eens wat meer over die rook uit je uitlaat:
1. heb je dezelfde rook op benzine als op LPG?
2. heb je de rook altijd, of alleen bij koude motor of alleen bij warme motor?
3. welke kleur heeft de rook?
4. hoe ruikt de rook? naar motorolie? Naar water? naar benzine?
Als je de vragen beantwoord hebben we al veel meer informatie
ik rij nu een tijdje op benzine.
1 op benzine heb ik geen rook. op lpg wel witte grijs rook.
2 rook begint pas wanneer de auto ongeveer 5 min aanstaat (auto starten is op benzine en ook al laat je hem draaien ongeacht hoelang dan blijft die toch nog op benzine lopen en pas wanneer je weg rijd dat die dan oveschakeld naar lpg ?¿), want laats had ik de auto gestart en was ik weer in huis gegaan en na 15 min was het grijs wit van de rook. en tijden het rijden rookt die ook.
3 zie 2
4 ik heb geen flauw idee maar het is wel een beetje vochtig volgens mij waterig want als die stil staat dus wat ik hier boven al zei toen lag er een heel klein plasje 1 mm ofzo .
de bobines daar zal ik aandenken
mvg ssamsung.
14 jaar
volgens mij heb ik het probleem gevonden
ik zat vandaag even onder mijn moterkap en ik dacht laat ik maar even kijken wat ik aan me koppeling kon doen
en toen ik me auto starte om me bobines te testen met kabeltje er uit klikken en er weer in klikken om te kijken horen wat me moter zou doen.
merkte ik een sissend geluid zie foto
slangetje kapot
even naar de dealer en volgens hun kon het daaraan liggen dat er een vermogen verlies is (valse lucht), ze zeiden ook het komt vaak voor bij lpg dat dat slangetje kapot gaat omdat ze hem er uit moeten trekken en weer terug moeten bevestiggen. dus kabeltje besteld
ik heb hem nu eventjes goed vast gemaakt en een rondje snelweg gereden en is een stuk beter.
bedankt mensen
mvg ssamsung
ps ik heb nog een paar vragen met foto's dus ik zal wel even een nieuwe topic openen.
14 jaar
is dit ook het probleem van de rook enzo ??// nee dus want hij rookt nog.
14 jaar
vanochtend ging mijn vriendin naar haar werk nog niet eens een km verderop viel de auto uit en lukte het niet om hem weer te starten pas na 5 min ofzo begon die stotteren te starten, ik heb net even snel een foto gemaakt van de rook
mvg ssamsung
14 jaar
Dat lijkt wel waterdamp.
Tijd om een garage op te zoeken.....
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar