Hallo allemaal.
Wij overwegen de aankoop van een Renault laguna break (op benzine) van rond de eeuwwisseling. Is dit aan te raden, waar moeten we op letten (zwakke punten) en wat zijn de intervallen voor de distributieriem ? Bij voorbaat dank.
Sjaak
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zoeken rechts boven
dan renault
en zie laguna
.
Paul,
Ik rij al 5 jaar met een laguna break ( 1.8 16v op gas ) van 1999 zonder problemen, ik heb een keer de condensor van de airco moeten vervangen door dat er een steentje doorheen was gegaan en ik heb de krukas poelie vervangen omdat hij piepte.
Verder alleen regulier onderhoud aan gehad en de distributieriem moet vervangen worden om de 5 jaar of om de 120.000km.
DE NEGATIEVE REACTIES HIERBOVEN GELDEN VOOR EEN NIEUW MODEL LAGUNA, en ja ook ik laat dat model liever bij de dealer staan.
Gr. Frank.
16 jaar
De laguna van dit type en bouwjaar doen het best wel goed.Distr riem is 5 jaren of max 120.000 km.Als er airco inzit komt een kachelmotor wel eens voor.Slot mech van de achterklep.
[quote=CARS&MOTORS]p(ee E)s ( je rot voor je laguna)
ik wil ze eigen lijk niet in de werkplaats hebben
gewoon omdat je een slechte naam van die dingen krijgt
(die boef ligt je op.er is nooit niks met je auto )[/quote]
De GROOTSTE onzin die ik OOIT gehoord heb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had altijd een hoge pet op van de verschillende VW heren maar dit slaat echt nergens op!!!
Laatste serie laguna waren gewoon goede auto's waar niks meer aan mankeert als andere auto's
MITS je er ervaring mee hebt en weet waar je over praat natuurlijk!!!!!!!!
Dit zal wel verwijdert worden maar ik ben er klaar mee!!!!!!!!!!!!
[quote=garageburgwal]Laatste serie laguna waren gewoon goede auto's waar niks meer aan mankeert als andere auto's[/quote]
Waaruit opgemaakt ? zelfs leasemaatschappijen hebben de laguna van hun lijst geschrapt. Als ik het moet zeggen: waarschijnlijk om kosten & baten.
http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex...
Waarschijnlijk allemaal uit de duim gezogen verhalen................[url=http://imageshack.us][img]http://img99.imageshack.us/img99/3180/zw...[/img][/url]
Ook Audi & VW zijn momenteel geen toppers! dat bestijd ik ook niet, geef het zelfs toe. Maar om nou te zeggen dat het deugt, dan zou ik wel heel achterdochtig zijn en menigeen op een verkeert spoor zetten.... zo steek ik niet in elkaar.
Gr. paul
Heb ook jaren in een Laguna I gereden (van 1998). Prima auto hoor. Ik heb alleen trammelant gehad met de verwarming en airco-radiotor. De auto heeft mij nooit in de steek gelaten. Je moet er, zoals altijd met een auto (en zeker een tweede hands) een beetje geluk mee hebben...
16 jaar
De renault laguna 1 was gewoon een goede auto, het is mis gegaan met de laguna 2.
Met name de bouwjaren 2001/2002/2003 moet je echt laten staan.
Er zijn forums en weblogs aan gewijd en die zijn er niet omdat ze lyrisch over die auto zijn.
Er is genoeg over te vinden,dus doe er je voordeel mee, en maak dan je keuze.
16 jaar
Laguna van rond de eeuwwisseling kopen? Niets verkeerds mee, maar de jaren 2001 t/m 2003 zijn over het algemeen storingsgevoeliger dan de nieuwere types.
@ Rene, laat je toch niet zo op de kast jagen! De TS zal ook wel weten dat bij een vraag als dit er (bijna) altijd twee 'professionals' zijn die menen om direct met hun oneindige wijsheid alles wat Renault heet af te moeten kraken.
[quote=Petje57]Er ligt tenminste 1 persoon helemaal in 'n deuk van het lachen, nl. de TS, Sjaak.
Hij wist precies welke vraag te plaatsen om jullie weer de boom in te laten vliegen.............
Want ik zie de TS nog niet reageren............
Gr.[/quote]
@ Petje; ik heb de vraag gesteld om 17.37, en ik heb daarna wat anders gedaan, vandaar dat ik nog niet gereageerd hebt op de (gelukkig :-) ) vele reacties.
[quote=Petje57]Jongens allemaal, kijk nou eens......Een proffessional die al ruim 4 jaar hier op Problemcar rondloopt en ook al bijna 1400 andere raadgevingen heeft geplaatst, die zal toch wel beter weten ???????
Gr.[/quote]
Ik ben wel professioneel met techniek bezig, maar geen automonteur.
Ik ben WEL serieus op zoek naar een laguna van die bouwjaren, en dat is idd het oude type (Laguna 1), dwz het type dat voor het "probleemtype " Laguna 2 fase 1 kwam (waarbij de storingen voornamelijk in electronica, dieselmotor, turbo en intercooler zitten).
Dus heb ik een serieuze vraag gesteld : waarop moet ik bij deze auto's letten. Ik ben blij dat er ook mensen zijn die goed lezen en mij een serieus antwoord geven, zodat ik voor de komende jaren een mooie en betrouwbare auto kan aanschaffen die binnen mijn budget valt. Meer tips zijn welkom. Alvast bedankt :-)
De onderste winding van de voorste schroefveer wil nog wel eens breken, maar door de harde laag poedercoat blijven de stukken dan toch nog gewoon aan/tegen elkaar zitten. Als de poedercoat begint los te laten van de veer wees dan extra allert en haal het zoveel mogelijk weg.
16 jaar
Jongens wat heeft Sjaak hier nu aan. Het is hier toch geen kleuterklas met dat gekibbel.
Hans
dan verwijs ik weer naar antwoord 2 in de topic
en bedoelje kibbeling hans
Beste Sjaak,
Ik heb zelf sinds een maand een nieuwer type laguna aangeschaft. Heb daarvoor enkele jaren een laguna station uit 1999 gereden. Tot volle tevredenheid hoor. Met name de 1.6 motoren zijn de s terkste. Ik heb meerdere mensen gesproken die net als ik de auto gekocht hebben bij 100-150 duizend km en verkopen met circa 2,5 ton op de teller zonder echte grote problemen. BIj mij zelf regulier onderhoud, jaarlijks airco controle plus daarnaast heb ik last gehad van een kilometerteller die soms rare sprongen maakte(wat is opgelost uiteindelijk), een wat lossere schakelpook op het laatst en een kapotte sleutel voor de centrale vergrendeling. Verder veel vakanties naar het buitenland mee gereden. Voor een 1.6 motor was die voldoende sterk(110 pk), ook met aanhanger. De handmatig bediende airco is kwalitatief beter dan de electronische vind ik zelf. Uitlaat is bij aanschaf vervangen. Banden heb ik uiteindelijk bridgestone turanza opgelegd welke erg goed passen bij deze auto.
16 jaar
Sjaak,
Ik rijd in een laguna van 1997, 260.000 km, op gas.
Los van de gas perikelen zijn er toch wel wat storingen geweest de afgelopen jaren, zoals:
- achterwiel lager vervangen
- rubbers schokbrekers voor vervangen
- schokbrekers achter vervangen
- ventilatieklepjes bediening defect
- radiator vervangen
- kachel radiator vervangen
- waterpomp vervangen
- vergrendeling achterklep vervangen
- achterruit verwarming defect
- gaskabel en koppelingskabel vervangen
- bougiekabels vervangen
- hoofdremcilinder vervangen
- ruitersproeier pompje vervangen
- bediening linker buitenspiegel defect
- motor lekt een beetje olie
- dashbord verlichting begint lampje voor lampje uit te vallen
Op het moment werkt de infrarood portiervergrendeling en startonderbreking niet meer.
Binnenkort moet de dynamo worden vervangen.
Hans
16 jaar
[quote=sjaak10918]Hallo allemaal.
Wij overwegen de aankoop van een Renault laguna break (op benzine) van rond de eeuwwisseling. Is dit aan te raden, waar moeten we op letten (zwakke punten) en wat zijn de intervallen voor de distributieriem ? Bij voorbaat dank.
Sjaak[/quote]
Sjaak spreekt toch "van rond de eeuwwisseling"..?
Dat kan dus OOK zo'n "fijne"uit 2001 zijn.........
't BLIJFT een Laguna. Zelfs Renault geeft het toe dat het geen kwaliteitsprodukten zijn getuige hun marketing strategie van het HUIDIGE model....!
16 jaar
Lang aangekeken moet nu toch reageren.
Tot 2001 zijn dit PRIMA wagens.
Het wordt allemaal weer vergeleken met de laguna 2 en ja dat was een drama.
Maar hou eens op de topic starter op het verkeerde been te zetten door de laguna 2 met de laguna 1 te vergelijken.
Een Laguna is een Laguna. Ik durf de Laguna sowieso NIET een "prima" auto te noemen.
IK wil geen mensen op het verkeerde been zetten door de Laguna "prima" te noemen.... ;)
Dat schept namelijk verwachtingen, Sjaak...
Zij die gelukkig zijn met hun Laguna zijn dan ongetwijfeld zeer tevreden.
De Beatles zongen er al over: "Let it be....."
Santa zegt dan altijd: "Eet en je weet het, haal het en betaal het....."
En als Renault ZELF al spreekt over het feit dat de huidige Laguna alle andere "prima" Laguna's moet doen vergeten, zegt MIJ dat genoeg...
Volgens mij hadden ze kunnen beginnen met een andere NAAM........
16 jaar
Als je nu eerst eens de hele topic leest, kom je vanzelf het antwoord van Sjaak tegen waarin hij het over een Laguna 1 heeft. Dat is dus geen Laguna 2.
Even lezen dus voor we de het stokpaardje bestijgen....
@ Santa; hou nou toch eens op met dat DOMME geouwehoer van je! Je blijft maar eigenwijs DOORDRAMMEN over de Laguna 2.....terwijl er diverse keren gemeld wordt, dat het om een ÉÉN gaat!!
Wat Renault NU zegt over de drie en dat hij beter moet zijn, is dat hij beter moet zijn dan de TWEE!
Man man man, dat eigenwijze gedoe, wel de klok horen luiden. maar de klepel even kwijt hè?
Beter gewoon stilhouden als je niet goed weet waar je over praat!
Zowaar ben ik het gewoon eens een keer met SjaakR eens.....nou....en dan is het ERG hoor!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar