Renault Laguna: vervangen fuseekogel laguna 2 en trekken naar rechts bij acceler

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik heb zojuist links de fuseekogel vervangen (een losse met bout en moer) moet de fuseekogel nu onder of bovenop de draadarm worden gemonteerd. de vorige was door de dealer op de draagarm gemonteerd, maar ik had de indruk dat hierdoor het rubber van de kogel in de knel zat en om deze reden defekt was gegaan.
Maakt het uit boven of onder??

De auto trekt overigens behoorlijk naar rechts bij acceleratie. kan dit komen door het feit dat links een fuseekogel met bout en moer is gemonteerd en rechts nog de orginele geklonken versie bevestigd zit?
Het vreemde is dat wanneer het gas wordt losgelaten of de koppeling wordt ingetrapt, de auto weer mooi rechtuit loopt. Uitlijnen mocht niet baten.

Welke kenner weet raad? Bij voorbaat dank

EDO2549

Geplaatst door EDO2549 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Pallab (0) PRO, 17 jaar geleden

wissel de banden is om van links naar rechts en trekt deze dan de andere kant op zit `t em in de banden.

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

kogel moet onder de draagarm, en wat betreft het trekken in het stuur, denk ik eerder aan een stuurkogel.

EDO2549 (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de antwoorden, maar op welke manier heeft de stuurkogel invloed op het naar rechts trekken bij acceleratie.
Het is wel een feit dat de binnenste stuurkogel is vervangen aan de rechterzijde i.v.m. speling.
links zit trouwens ook iets speling in de binnenste stuurkogel, maar naar mijn mening iets te weinig om deze te vervangen.

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

als je de binnenste kogels hebt gecontroleerd, zul je de buitenste ook wel gecontroleerd hebben. bij een laguna gaan ze wel eens stuk, en dan trekt hij ook in het stuur met accelereren.. dan denk ik idd ook aan een band..

EDO2549 (0), 17 jaar geleden

Bedankt, Ik ga de wielen eens wisselen en kijken wat er gebeurd.

limp (0) PRO, 17 jaar geleden

kijk even waar de banden gemaakt zijn het geeft een enorm verschil als ze uit verschillende fabrieken komen
zelf als ze uit de zelfde fabriek komen en er zit 4 weken tussen de productie datum kun je al een trekker hebben geloof me het komt regelmatig voor

timhoeks2 (0) PRO, 17 jaar geleden

en uitlijnen misschien? en die vraag van de fusee kogel, je had dan toch aan de originele bevestiging kunnen zien hoe de kogel had moeten zitten? als je kogels vervangen hebt is uitlijnen geen overbodige luxe zeg maar.

EDO2549 (0), 17 jaar geleden

Het was een feit dat de dealer de fuseekogel met bout en moer op de draagarm had gemonteerd en daardoor het afdichtingsrubber in de knel kwam te zitten. Vandaar mijn vraag of deze ook onder de draagarm kan worden gemonteerd. deze vraag is inmiddels beantwoord. Uitlijnen is daarna uitgevoerd maar mocht niet baten.

EDO2549 (0), 17 jaar geleden

probleem opgelost.
Niet verwacht dat de banden de oorzaak waren
Michelin pilots naar achter verplaatst en de conti's naar voren.
Heel vreemd. Er is niets opmerkelijks te bespeuren aan de michelins. toch een wereld van verschil nu de continental's voorop liggen. wat een wegligging!!
Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.