Ik heb een Renault Espace 2.8 v6 (12 klepper) uit '94 met een lekke koppakking (motor te heet geweest, nu koelvloeistof in olie). Van verschillende kanten heb ik gehoord dat het niet aan te raden is om de koppen te vlakken, o.a. vanwege de passing van het voorste distributiedeksel. Bij volvo (het gaat om het bekende PRV blok) mag het zelfs niet bij dit type motor.
Als het een beetje meezit worden de koppen maar enkele tienden van millimeters gevlakt en lijkt mij dat de passing van het distributiedeksel niet te beinvloeden.
Iemand commentaar? Nog verdere tips bij het vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sean ik zou controleren of ze krom zijn en als dat niet het geval is zeker niet vlakken.
als ze wel krom zijn boven de voorgeschreven waarde dan kun je het doen maar het houd wel een risico in die je dan moet nemen.
groetjes jan.
Jan, bedankt voor je reactie. De kop lekte na het krijgen van de lekke koppakking koelvloeistof naar buiten toe, dus het risico dat deze krom is, is behoorlijk groot. Ik zal eens met een voelermaat en een rei controleren of de koppen erg krom zijn (of is).
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar