close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Nevada: Voor de tweede keer schakelaar stuk van het elektrische raam. 21

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 17 RT

Binnen 1 week nadat ik bij de sloop weer een goede schakelaar had gehaald doet deze het nu ook niet meer. Is dit toeval of zijn er hier mysterieuze krachten aan het werk?

Groeten,

Douwe.

Geplaatst door

douwe1000 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vermoed toch een probleem met het motortje. wissel de schakelaar eens uit met de andere kant; als de problemen weer terugkomen is waarschijnlijk het motortje versleten.

320 0

17 jaar

Ik heb het stekkertje van de motor gehaald en daarin een spanningzoeker (+) in gedaan en de (-) op het ijzer. Daarna de schakelaar gebruiken waarmee spanning werd waargenomen. Dus toch de motor. Deze zit met drie moeren vast. Maar daarmee heb ik het ding nog niet los. Weet iemand misschien hoe ik de motor uit de deur moet halen. Er zit een kabel aan vast maar ik weet niet hoe ik deze los moet krijgen!

Groeten,

Douwe.

douwe1000 0

17 jaar

Ik kan me vergissen, maar zover ik het weet zit het geheel vast aan het raam.
Even iemand het raam vast laten houden en mechanisme in z'n geheel lostmaken van raam.
Daarna kan je met wat gefriemel alles er uit halen....
Je kunt ook je raam laten zakken, maar zet in de deur wel iets waar het op kan rusten....en laat hem niet te veel zakken....das zoveel moeite om hem er weer uit te krijgen :)

(Ik heb zelf 3 keer machanisme vervangen van voordeur, 1 keer bij beide achterdeuren......dus heel ongewoon komt het mij niet over)
Overigens heb ik bij die automatische schakelaar voor (helemaal open/dicht) wel gezien dat er zo'n bi-metaaltje inzit die regelt dat/of ie afmoet slaan, doordat de weerstand hoger moet worden. Dit metaaltje word warm daardoor. Hebt het zelf 2 keer moeten vervangen omdat tie te oud was/doorgebrand.

[edit] Ps. Ik had zelf een Nevada manager 2.2 GTX uit 92

buzzin 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 21 of stel zelf een nieuwe vraag.