Hallo ik ben de eigenaar van een mooie reneault clio 1 uit 97 en heb een probleem met mijn autotje
ik ben erachtergekomen dat het het rechter voorwiellager is en k weet ook dat het een geperste lager is.
maar hoe eenvoudig is het om hem zelf te vernieuwen kan iemand mij dit ongeveer stap voor stap opschrijven ??
alvast bedankt hiervoor en ik heb nog een vraagje kan iemand mij ook vertellen of een kapot wiellager kan komen door verkeerd uitgelijnde voortrein ik heb namelijk bij het rijden het stuur iets naar links staan en hebt gevoel dak een beetje de hele tijd naar rechts stuur om rechtdoor te gaan kan hierdoor je wiellager ook hard slijten want ik heb hem nog geen half jaar geleden vervangen dat lager ?? beetje raar tog 8d km gereden
Alvast bedankt voor jullie reactie m.vr.gr. Remco
[url=http://img147.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img147.imageshack.us/img147/7662/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste remco,
ik denk niet dat het je lukt om dit lager zelf te verwisselen, je moet namelijk zowel de oude als het nieuwe lager er in en uit persen met een pers tafel.
informeer eens bij een autobedrijf wat de kosten zijn?
misschien valt het wel mee.
in mijn garage zou je ongeveer 135 euro kwijt zijn!
groet
bart
Beste bart een perstafel heb ik wel dus dat is het probleem niet
ik wil graag alleen de volgorde van wat ik als eerst moet loshalen tot en met het laatste zodat ik hem op de perstafel krijg en me nieuwe lager erin kan drukken alvast bedankt
17 jaar
je moet de hele veerpoot los schroeven, dan de middelste naaf er met een hamer uitslaan, dan aan de binnenkant de borgveer losmaken en dan het oude lager eruit persen.
het monteren gaat precies zo maar dan in omgekeerde volgorde.
hey nog ff een vraagje heh voordak er aan begin.
Ik werk zelf namelijk in de metaal dus ben wel handig enz en auto's kom ik ook een heel eind maar het lijkt mij tog ook dat de remblokken/ schijven enz eraf moeten.
Of zie ik dit verkeerd want ik kom er nog niet helemaal uit namelijk ojah en kan het btw komen dat me wiellagers snel slijten door verkeerd uitgelijnde voortrein ?? k heb er nog geen 5000 km mee gereden alvast bedankt groet remco
17 jaar
ja remklauw inclusief remblokken moeten ook verwijderd worden.
uitlijning kan niet direct de oorzaak zijn van een kapot wiellager, er moet eerder gekeken worden naar onbalans in de wielen of parkeren op/tegen stoeprand!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar