We zitten nu hier in een besneeuwd Noorwegen. We ontdekten de laatste twee dagen dat de auto soms niet goed remt. Het heeft niets met gladheid of zo te maken.Het deed zich voor kort na het starten van de auto. Onderweg waren er geen problemen. Het remvloeistoflampje', als dat al zo heet, brandt niet. Wel ging onderweg naar hier het lampje branden dat een electronische storing zou aangeven. Dat brandt echter wel meer even op. Wat kan er aan de hand zijn?
Groetjes uit Elga, Noorwegen
[url=http://img186.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img186.imageshack.us/img186/9603/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maar even antwoord van een local. Welke sneeuw?? T'is hier 8,5 graden aan het Sognefjord. :-)
Maar nu even on-topic: wat bedoel je precies met niet goed remmen? Merk je wat bijzonders aan het pedaal? Is die dan hard of trap je die naar de bodem?
Grinnik, hier is het nu ook boven nul, maar bij het Femundmeer (www.femundfjellstue.no) ligt nog heel wat sneeuw :-)
Kort na het opstarten trapte ik op de rem om te stoppen voor het verkeerslicht. Ik voelde niets bijzonders en trapte het pedaal in, maar de wagen remde niet. Gelukkig stond er niemand voor ons. Herhaaldelijk intrappen (paniekreactie) bracht de remkracht terug. Ook op de snelweg merkten we dat hij een keer, kort na het opstarten, niet remde. Verder gedurende de reis van NEderland naar Noorwegen geen problemen met de remmen gehad.
16 jaar
Zoals AS1 al aangaf is het belangrijk om te weten of het pedaal diep was of juist hoog en hard aanvoelde.
Zoals je aangeeft werkte hij wel na "pompen" wat aangeeft dat hij in eerste instantie toch diep was?
Okay,
ik moet even terugdenken aan de gebeurtenis. Ik kon het pedaal diep indrukken. Het voelde niet hard aan en het pedaal zat ook niet hoog.
Ik ben zojuist naar buiten geglibberd en heb de het reservoir van de remvloeistof bekeken. Het staat niet op MAX, maar de paarse vloeistof is wel duidelijk zichtbaar in het reservoir. Ik kon de MIN lijn niet ontdekken.
16 jaar
We meenden trouwens ook een schrapend geluid te horen bij het intrappen
16 jaar
Tja, dat klinkt toch als een lek.
Kan in of uitwendig zijn. Het schrapende geluid komt van het pedaal zelf of van de remmen tijdens werking? Dat laatste neem ik aan.
Als je remblokken op zijn, schuurt het, maar is niet een reden dat je pedaal diep is, wel een reden dat de vloeistof laag is......hij zou wel "gewoon" moeten remmen. Als de blokken heeeel erg op zijn, kan de zuiger eruit ploppen en verlies je daardoor remvloeistof.
Nu kan ik wel een uurtje zo doorgaan, maar beter is als je buiten kijkt (tja, sorry) en jezelf ervan overtuigt dat het remsysteem ECHT NIET lekt; trap een paar keer goed hard op het pedaal met lopende motor en kijk dan ook gelijk of er verschil is tussen het snel intrappen van de rem en het tergend langzaam intrappen; zakt hij in dat laatste geval weg?
Kijk goed onder de auto of hij echt niet lekt!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar