close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Wagen loopt op benzine of lpg maar niet beiden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Wanneer ik mijn auto start (rood lampje op het knopje bij het stuur), gaat dit niet, tenzij ik auto met het gaspedaal even aan houd. Dan schakelt auto op gas over en loopt even later goed. Maar dan blijft het oranje lampje 'Injectie storing' op de dashboard branden (zie het plaatje achter de link hieronder, een vierkantje met haaientandjes erin).

http://img297.imageshack.us/img297/2430/...


Ik heb van de wegenwacht gezien welke draden naar de gascomputer lopen, die heeft (toen ik stil stond) het LPG systeem afgekoppeld en origineel benzine aangesloten (5 draden bij de boardcomputer, waarvan 2 weer (origineel) zijn doorverbonden, want hier zat het LPG systeem tussen). Dan werkt de wagen zoals een nieuwe (op benzine) en start ook prima. Ook dooft dan het 'injector storing' lampje op de dashboard.
Zet ik het gas er weer tussen dan loopt auto weer goed op gas maar start niet goed op benzine (of ik moet gaspedaal weer even vasthouden) en gaat het 'injector storing' lampje op de dashboard weer branden.

Gas en benzine werken dus wel afzonderlijk maar niet geschakeld zoals het zou moeten.
En bij gas aansluiten brand het 'injector storing' lampje dus wel, bij origineel benzine zonder gas systeem niet.

Overigens:
Ik weet dat de relais in de gas computer wel klikken als ik omschakel (met een vinger op elke ralais gevoeld).
Ik heb geen grote kortsluiting in de gas computer gezien d.w.z geen schroeiplekken. Ook gaan de 2 zekeringen van het LPG systeem (15 en 5 ampere) er niet uit. De originele injectors zekering (5 ampere in de zekeringenkast vd auto) piept er ook niet uit.

Zelf denk ik meer aan een onderbreking of aan sluiting tussen 1 of 2 draden of weigeren van een auto onderdeel in het lpg systeem, dan aan een motordefect of een sluiting. Wie kent dit probleem of zelfs de oplossing?

http://img215.imageshack.us/img215/3790/...

Help!
...ik ben elektronicus dus meten is weten maar alleen als je weet wat je meet...

Geplaatst door

Renault_Pieper (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even uit laten lezen als het lampje gebrandt heeft. Dat weet je waar je moet zoeken.

oldford 0
badge

14 jaar

Welk Merk Gasinstallatie

willyvan 15
badge

14 jaar

Ik belde een Gas specialist voor een prijsopgave uitlezen. Krijg ik als antwoord '1 euro 50 per minuut'.
Zo kom ik dus nergens want dat slaat nergens op! Is het zo bijzonder om een stekker in een LPG computer te steken en de instellingen / foutcodes uit te lezen op een beeldscherm?

Hier wordt ik dus moedeloos van.
Uitlezen blijkt ook al een bijzondere opdracht.
Dat irriteert mij als jarenlang ICTer dus behoorlijk :-(
Reageren die LPG boeren altijd zo onhandig???

Waar kan ik zien wat het merk van de gasinstallatie is?
Ik heb een ringtank op de plek van het reservewiel en onder het dashboardkastje hangt een aluminiumkleurig vierkant kastje (ongeveer het formaat van een kilo kaas), met 4 aansluitingen (oa Ignition, Diagnose en Switch), lijkt bijna zelfbouw (er zitten 6 zwarte relais en een hele lading poortjes en tellerIC's in met 14 en 16 pootjes) en deze zit via samenvoegen van draden (zie foto) aangesloten op de draadboom van de basiscomputer in de auto. Achter mijn stuur zit een klein vierkant schakelaartje met rood en groen lampje erop waarmee de benzine installatie geactiveerd kan worden. Als de auto wordt gestart gaat ie automatisch rood (benzine) en kort daarop groen (LPG). Herkent iemand dit als merk installatie, of is dit standaard?
Ik heb totaal geen verstand van LPG systemen.

Ik bedoelde de benzine computer, die zet dat foutlampje namelijk aan. Die kan iedere Renault dealer voor je uitlezen.

oldford 0
badge

14 jaar

je hebt oud type vialle systeem met een gasverdamper ,denk dat je in computer terecht komt
maar beter is om met auto langs te komen om echt een diagnose te stellen

willyvan 15
badge

14 jaar

Dat verhaal met die injectorstoring lijkt op een probleem met wat de LPG computer met de injectoren doet: bij lopen op benzine ze aangesloten houden op de benzinecomputer en bij gas loop losgekoppeld en een injectoremulatie (dikke weerstand) op de benzinecomputer. Daar lijkt iets mis te gaan. Zo te lezen is dit een blok met een monopoint benzine injectie? Anders zou je veel meer draden aan de LPG computer hebben.

sgm 0

14 jaar

Lang verhaal kort:

Ik heb deze wagen uiteindelijk gedumpt want hij kreeg ook steeds minder vermogen. Toen ze het blok open trokken bleek een lading pindakaasachtige stroop tussen alle openingen onder de koppakking te zitten. De heren die dit voor mij hebben geklaard, hadden er zwaar werk aan de koppakking goed te vervangen maar het lukte ze uiteindelijk wel. Complimenten!
Maar deze auto was dus goed gaar en ik heb hem dan ook ingeruild voor de export.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.