close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Captur 2018: Webasto standkachel

Bouwjaar: 2018, Brandstof: Benzine, Motorcode: H5F G4, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 87

Na recente inbouw van een Webasto standkachel heb ik een tot nu toe niet op te lossen klacht.
Als ik de standkachel wil gebruiken moet ik voor het uitzetten van de motor de temperatuur op max. zetten en de ventilatie op de voorruit zetten (drukknop).
Als ik de volgende dag de kachel aanzet en na een half uurtje in de auto kom is het niet warm.
Het valt mij op dat als ik de auto start de temperatuur op 20 graden staat ingesteld, dit verklaart waarom het niet echt warm is in de auto .
De knop ventilatie voorruit krijg ik niet meer uit , tenzij ik op de knop automatisch druk .
Als ik vervolgens op de knop voorruit druk gaat hij wederom niet meer uit.
Volgens de inbouw dealer (niet Renault ) en Webasto is dit een "afspraak" tussen Webasto en Renault , iets waar ik aan twijfel .
Is dit een bekend probleem en is hier een oplossing voor ?

Geplaatst door

poors (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een standkachel trekt in de opstartfase 13AMP van de accu (vrij fors) Er zit dus een beveiliging ingebouwd zodat alle componenten blijven functioneren.
Dat zou een reden kunnen zijn waarom Webasto op die manier monteert en daar afspraken over zijn gemaakt.

Overigens 20 graden ga je zo nog niet bereiken met de huidige accu. (behave brandstofverbruik is er ook AMP verbruik)
10 / 15 Gr. verschil met de huidige buitentemperatuur is in de praktijk realistisch.

Grt. Paul.

P. Kelder 0
badge

6 jaar

De standkachel werkt toch op benzine?
En als de standkachel werkt, werkt je blower dan ook? Anders krijg je het niet warm.
En mij lijkt de allereerste na te kijken oorzaak dat de kachel blijkbaar "reset" (stand klep en temperatuurinstelling) waardoor de gewenste (en te verwachten) temperatuur niet wordt bereikt.

Heino4267 655

6 jaar

1 gedeelte van het probleem is opgelost dank zij de hulp van een monteur van de Eindhovense radiateuren fabriek. Zij zijn officieel dealer van Webasto . Ik werd hier door mijn Renaultdealer in Helmond naar toe verwezen voor een second opinion.
Na het instellen van de temperatuur en eventueel de uitblaasopening moet je even geduld hebben totdat de motor van de temperatuur regelklep de juiste stand heeft aangenomen.
Het advies was om ca. 30 seconden te wachten voordat je de motor van de auto uitzet, klonk heel logisch.
Dit staat niet in de handleiding van Webasto, ik heb het wel bij de inbouwer gemeld.
Het was de gouden tip, de auto was vanochtend na een half uur opwarmen lekker warm !

Het volgende is dat na het starten van de auto de temperatuur op 20 graden staat en de knop van de ventilatie op de voorruit aan staat , ongeacht hoe deze ingesteld waren voordat de auto werd uitgezet, of de kachel wel of niet gebruikt is.
Dit blijkt door de software ingenieurs van Renault zo bedacht te zijn als er een aftermarket kachel op de boordcomputer wordt aangesloten. Renault levert geen kachel voor de Captur.
Hierover ga ik nog met Renault Nederland overleggen wat misschien te wijzigen valt , ben bang dat dit niet gaat lukken maar ga het toch proberen.

poors 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Captur of stel zelf een nieuwe vraag.