Renault Clio: Weinig trekkracht: vanaf 3000 toeren houd de motor in

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6RXT

Een week of 4 geleden had ik een probleem met de motor: hij liep op twee van de vier cylinders.
1 bobine-unit (type sagem) is vervangen, samen met alle bougies (bougie kabels zijn nog orgineel)

De motor liep daarna prima.
Na ongeveer een week begon de motor echter minder trekkracht te krijgen.
Vooral bij hogere toerentallen merkbaar: >3000rpm.
Bergop is ie niet vooruit te branden (60km/h max!)...
Stationair loopt ie zonder problemen!

Ook is het zo dat zo af en toe de motor niet wil starten....
Na een paar keer doorstarten doe ie het echter wel.
Maar dit is af en toe het geval, meestal start de clio zonder problemen!
Trouwens heeft ie hier al een jaar last van.... Dus ook voor de reparatie van 4 weken geleden.

Wat kan er hier aan de hand zijn?

Ik ben namelijk bang dat dit zo'n probleem is waar de garage trail en error gaat doen!
lees: alles vervangen, dus kostbaar...

Een beetje voorinformatie kan geen kwaad....

ReneZZZZ

Geplaatst door ReneZZZZ (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

af en toe niet starten komt waarschijnlijk door de bdp sensor. sensor en stekker moeten dan vervangen worden. in verband met het afgenomen vermogen, gewoon even uit laten lezen, dan weet de dealer zo wat er aan de hand is

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Wat het vermogen betreft: Misschien zit je cathalysator verstopt. Als deze veel onverbrande brandstof heeft gekregen dan is deze heel heet geweest en gedeeltelijk dicht gesmolten.

ReneZZZZ (0), 17 jaar geleden

Even een update....

Vandaag was het voor het eerst sinds een week of drie weer zonnig en warm weer! :o)))
Toen ik net naar huis reed viel me direct op dat de auto totaal geen probleem meer had en dat ie weer als vanouds reed...
Mischien een probleem met vocht of temperatuur? Of een slecht contact....
Vanmorgen was het probleem in ieder geval nog wel aanwezig!
Ik ga er dus vanuit dat de catalisator niet verstopt zit, anders had ie het nu ook niet goed gedaan.

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Afgaande op de symptomen denk ik eerder in de richting van temperatuur dan van vocht.
Temperatuursensor van inlaatlucht niet goed of (minder aannemelijk) motortemperatuursensor.
Als de temp.signalen niet goed zijn berekent de motormanagementcomputer een verkeerd mengsel.
Heb je de computer al eens uit laten lezen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.