Hallo,
Dankzij dit forum heb ik simpel mijn xenon zelf kunnen vervangen, dit is nu een dikke maand ( ongeveer 30 ) branduren geleden..
Wat mij opvalt is dat de xenon gelig van kleur is en ik die blauwe gloed mis, het zijn de D2R van Philips, volgens mij de standaard van 4300K.
Als de lampen ontstoken worden, hebben ze de eerste 2 sec. de kleur die ze moeten hebben maar dat veranderd vrijwel meteen naarmate die 2 sec. verdwijnen.
Heb ik toch niet de goede lampen gekocht? of word dit tzt de echte kleur xenon?... raar want gloednieuwe auto's hebben vrijwel meteen de juiste kleur blauw ipv dat rare gelige licht.
Weet iemand me misschien meer te vertellen?
Bedankt alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch de verkeerde lampen gekocht denk ik vandaar de kleur
Wat ik begrepen heb is dat er in een Laguna II standaard D2R Philips zit... met 4300K ( of lumen, wat is het ook alweer ), die heb ik dus gewoon ( via internet ) besteld!
Gr. Arjan
16 jaar
Niets is onmogelijk maar de site waar ik ze vandaan heb ( ATW handelsonderneming ) stond hier hoog aangeschreven, de site heb ik ook via problemcar gevonden en er werd aangegeven dat dit een zeer goed adres zou zijn.
Kan zo 1,2,3 het topic even niet meer vinden maar het stond onder Renault.
De xenon die ik heb ontvangen is ook gewoon de D2R van Philips ( 35w )
Ik neem toch aan dat er hier meer mensen zijn waarvan de xenon eens gesneuvelt is en die niet de belachelijke prijzen van Renault gaan betalen?
Gr. Arjan
16 jaar
Altijd leuk die topics over dat xenon. Iedereen wil het fantastische licht hebben, maar niemand wil ervoor betalen...
Als de Renault dealer te duur is, waarom dan niet bij een automaterialen zaak, of bijv. een vw-dealer de lampen halen ? Er zijn maar 2 soorten . D2R en D2S. En die zijn nu eenmaal van Philips. Als je iets anders erin wil zetten, omdat dat lekker goedkoop is, moet je ook niet klagen.
Waarom zijn ze overal zo duur en kun je ze via internet voor een prikie kopen? Zal dan toch wel een verschil in zitten...
16 jaar
Is het trouwens ook niet zo, dat een xenon lamp zijn echte kleur pas na 150 branduren krijgt?
16 jaar
[quote=Cliodennis]Altijd leuk die topics over dat xenon. Iedereen wil het fantastische licht hebben, maar niemand wil ervoor betalen...[/quote]
Toch niet, lees eens goed** [i]De xenon die ik heb ontvangen is ook gewoon de D2R van Philips ( 35w )[/i]
Gr. paul
Er zijn 2 types HID capsules; D2R en D2S, waarbij D2R voor reflector behuizingen is, en D2S voor projectoren.
De D2R heeft een keramische coating op de capsule om verblinding tegen te gaan.
Maakt niet uit wat het merk is, het gaat om het type lamp.
mvg,
Hans.
Om even op Dennis te reageren, een Volkswagen dealer zal ten eerste niet veel goedkoper zijn, ten tweede levert bijvoorbeeld deze importeur auto's waarbij de lens-xenon is toegepast volgens mij.
Ik ben bij een auto materialenzaak geweest en deze waren goedkoper maar vroegen nog steeds het onbeschofte bedrag van E112!
Deze lampen zijn door te zoeken wel te vinden en kosten volgens de berichten ( en eigen bevindingen ) om en nabij de E40 per stuk.
Er word gewoon veel en veel te veel aan verdient, het loont dus om te zoeken.
Anyway, nu lees ik over het "inbranden "van de lampen gedurende een aantal bedrijfsuren... zou dit het dan zijn?
De eerste 2 a 3 seconden na het ontsteken van de lampen, geven ze gewoon de xenon-kleur, waarna het langzaam overgaat naar het wit/roze/gelige licht, ik heb het al bij meer Laguna's gezien!
Gr. Arjan
16 jaar
[quote=Arjan2]Om even op Dennis te reageren, een Volkswagen dealer zal ten eerste niet veel goedkoper zijn, ten tweede levert bijvoorbeeld deze importeur auto's waarbij de lens-xenon is toegepast volgens mij.
Ik ben bij een auto materialenzaak geweest en deze waren goedkoper maar vroegen nog steeds het onbeschofte bedrag van E112![/quote]
Je hebt gelijk arjan... Sommige mensen kicken nou eenmaal op tekst en mooie verpakking, maar is in de meeste gevallen bedoelt voor een snel beslissende koper.
Klopt, D2R =refelctor en D2S is voor lens. Dus idd de volkswagen dealer was een slecht voorbeeld. Maar maakt verder niet uit om daarvoor de renault dealer een slechte naam te geven. de prijs van een D2R Of D2S maakt niet zo heel veel. Overal op internet claimen ze dat het de originele Philips lampen zijn.. Maar goed..... De praktijk wijst anders uit.. Anders waren er niet zoveel formums over dit onderwerp.........
16 jaar
[quote=Cliodennis]De praktijk wijst anders uit.. Anders waren er niet zoveel formums over dit[/quote]
Zijn alle problemen dan relatief aan deze lampen? Dacht ut niet............................
Gr. paul
Ik bezorg Renault geen slechte naam, wat is mijn winst daarmee?
Er worden gewoon belachelijke prijzen gevraagd, ik zou wel eens willen weten wat die lampen aan inkoopprijs doen... dat ze 3x over de kop gaan is meer dan duidelijk.
Goed, laat ik het anders vragen, welke sterkte van xenon zit er standaard in een Laguna II?
Zou dat dan toch 4600K zijn?
16 jaar
Er zit 4300K in. Als je iets rozigs ziet in de kleur van het licht, is het geen goede peer. Er wordt veel imitatietroep verkocht. Heb zelf ook een setje D2R liggen en die zijn ook niet goed. Lichtbeeld klopt niet en kleur is een ratjetoe.
Uiteindelijk heb ik toch maar een echte Philips peer gekocht. Ook via het internet, voor ongeveer 40 euro. Die is wel goed en je ziet het meteen terug aan het lichtbeeld op straat.
16 jaar
Moi,
4300K heeft een lichtsterkte van 3100 lumen, ofwel meer dan 3x de lichtsterkte van een halogeenlamp. Het licht is vrijwel wit van kleur met een lichte gele gloed.
6000K heeft een lichtsterkte an 2900 lumen, ofwel 3x de lichtsterkte van een halogeenlamp en iets minder dan een 4300K lamp. Ondanks de lagere lichtsterkte is de lichtkleur iets witter met een licht blauwe gloed. (bron AMT)
Bij 8000K rij je voor gek.
Groet,
Bert
16 jaar
Niet alleen de lamp bepaald het aanzicht...... Ook het spectrum koplamp speelt daarbij een grote rol.
Gr. paul
@sgm,
Dan heb ik dezelfde lampen van internet gehaald voor 40 euri per stuk, het is echt Philips D2R, staat op de lampen!
Brandde die xenon dan meteen zoals het zou moeten?, ze zij echt identiek aan de lampen die eruit komen namelijk.
Ik kan zo even via de zoekfunctie niet meer vinden van welke link ik de lampen heb besteld, het is iig van deze site af gehaald en wie weet, weet Paul het nog ( als ik me niet vergis heb ik je die link toen zien aangeven ) iets met "xixo" en via die site kwam "ATW handelsonderneming " in beeld waar je dus kon bestellen.
De verkeerde lampen zullen het niet zijn, wat ik me afvraag is of ze eerst in moeten branden voordat ze hun eigenlijke kleur krijgen?
Ze zitten er nu een maand en ongeveer 30 branduren in.
Ander toch maar opnieuw bestellen... licht geven ze genoeg, maar het ziet er niet uit als xenon.
16 jaar
jaaaaa
ferrari rijden met de kosten van een fiego
top kwaliteit voor de prijs van een d merk
was er niet op een xenon topic iemand met ECHTE siemens lampen???
Lampen:
Onderstaand spreekt voor zich, hier van de site geplukt... :
Artikel omschrijving Artikel nummer Afname per
Prijs per stuk
ex BTW in
2DR XENON Phillips stuk 34,50
2DS XENON Phillips stuk 34,50
16 jaar
krijgt ie weer dezelfde met t zelfde probleem
kan e wel deze topic gewoon copieren
scheelt n hoop type werk
neem en ding aan
ga naar de garage of shop en laat voor wat meer de lamp(en) dr inzetten
noiet goed plof de auto neer en zoek t uit
k heb betaald en tis niet goed
kom m wel ophalen als ie goed is eind vd dag
[quote=Arjan2]..Heb ik toch niet de goede lampen gekocht? of word dit tzt de echte kleur xenon?... raar want gloednieuwe auto's hebben vrijwel meteen de juiste kleur blauw ipv dat rare gelige licht..[/quote]
[quote=Treb]..Het licht is vrijwel wit van kleur met een lichte gele gloed..[/quote]
16 jaar
Ok, mag ik dan je uitleg over het verschil van kwaliteit in xenonlampen?
Als er Philips op staat, hetzelfde typenr. wattage enz.... lijkt me sterk dat een firma als Philips de mindere kwaliteit onderhands gaat doorstoten naar de handel, ivm een naam hoog te houden zullen ze de mindere producten vernietigen lijkt mij.
Ik hoef niet voor een duppie op de eerste rang te zitten, maar als ik geluiden hoor dat er veel teveel aan verdient word, dan ga ik zeker zoeken!
16 jaar
het kan ook zijn dat ze een productie hebben met andere specs voor andere landen
die worden door slimme jongens dan terug op onze markt gebrachtvia internet en dan loop jijte moppperen dat dezelfde lampen niet goed zijn
omdat er pilipse opstaat
maar die heeft ze juist NIET hier op de markt gebracht ivm met specs
amerikaanse autos hebben andere lampen als wij hier en die worden (meestal) vervangen voor de lampen hier
en als je dan apart importeerd moet je ze ook vervangen
als je dan die lamen hier verkoopt loopt er ook iemand te zeuren van ori lampen en zijn niet goed
gebeurd vaak met kopen op de amerikaanse internet sites omdat die voor de usa markt goekoper (kunnen) zijn dan de europese omdat er meer voor usa gemaakt worden
maar ik ben toch anders denkend en snap niks van die markt dus iedereen weet t beter
Een nieuwe HID lamp is iets lichter van kleur dan een oude. Dus als 1 lamp stuk gaat, moet je ze toch allebei vervangen. Maar als je dan je grootlicht aan doet, moet het grootlicht duidelijk geel zijn ten opzichte van de HID lampen. Ook moeten de HID lampen 1 kleur licht afgeven.
Of er nog kwaliteitsverschillen zijn tussen wat er als Philips D2R wordt verkocht weet ik niet. Wel weet ik dat ik geen verschil zag tussen de peer van 100 euro van de Brezan en die van 40 euro van het internet. Maar dat zegt natuurlijk niet alles over wat er verder nog allemaal verkocht wordt.
16 jaar
[quote=Arjan2]Hallo,
Dankzij dit forum heb ik simpel mijn xenon zelf kunnen vervangen, dit is nu een dikke maand ( ongeveer 30 ) branduren geleden..
Wat mij opvalt is dat de xenon gelig van kleur is en ik die blauwe gloed mis, het zijn de D2R van Philips, volgens mij de standaard van 4300K.
Als de lampen ontstoken worden, hebben ze de eerste 2 sec. de kleur die ze moeten hebben maar dat veranderd vrijwel meteen naarmate die 2 sec. verdwijnen.
Heb ik toch niet de goede lampen gekocht? of word dit tzt de echte kleur xenon?... raar want gloednieuwe auto's hebben vrijwel meteen de juiste kleur blauw ipv dat rare gelige licht.
Weet iemand me misschien meer te vertellen?
Bedankt alvast![/quote]
En Arjan, heb je al een oplossing?
Ik heb nl precies hetzelfde ;(
Wanneer ik de lampen aandoe, perfect licht, en na enkele seconden veranderd de kleur naar gelig. Ik zie geen verschil tussen de xenon en het groot licht.
Het beeld is wel goed. ik ben vanmorgen nog in de garage geweest, en daar hebben ze de stand van de lampen gecontroleerd, en deze stonden goed.
Alleen de kleur is duidelijk anders.
(Ook ik heb de Philips 35 wat, met als nummer: 4300K type 85126.
Toch weer de verkeerden gekocht? Zal toch niet waar zijn.
M.vr.gr.
Tiemen
15 jaar
En Arjan, heb je al een oplossing?
Ik heb nl precies hetzelfde ;(
Wanneer ik de lampen aandoe, perfect licht, en na enkele seconden veranderd de kleur naar gelig. Ik zie geen verschil tussen de xenon en het groot licht.
Het beeld is wel goed. ik ben vanmorgen nog in de garage geweest, en daar hebben ze de stand van de lampen gecontroleerd, en deze stonden goed.
Alleen de kleur is duidelijk anders.
(Ook ik heb de Philips 35 wat, met als nummer: 4300K type 85126.
Toch weer de verkeerden gekocht? Zal toch niet waar zijn.
M.vr.gr.
Tiemen
15 jaar
Ik heb de Laguna al bijna een jaar niet meer dus ik kan je niet aangeven op het tzt zal veranderen.
Ik denk toch dat het verschil hem zit in de aangeboden lampen, ik had ze voor 40 per stuk op marktplaats gekocht.
Ik ben ervan overtuigt dat de lampen die bij de dealer aangeboden worden toch meteen, of iig sneller op kleur zijn.
De goedkopere via marktplaats zijn via het buitenland geimporteerd, meestal is dit een soort van afkeur ergens en dat is niet voor niets.
Ik heb er een hard hoofd in, dat als U iets soortgelijks heeft aangeschaft, dat deze waarschijnlijk niet zullen verkleuren... als er mensen met andere ervaringen zijn, dan ben ik benieuwd!
Gr. Arjan
15 jaar
[quote=Arjan2]De goedkopere via marktplaats zijn via het buitenland geimporteerd, meestal is dit een soort van afkeur ergens en dat is niet voor niets.[/quote]
Heb dit topic zo is even aangezien.....
Arjan, leg eens uit..? wat bedoel je met afkeur..?
Trouwens, alle Xenonlampen worden geïmporteerd via het buitenland, maar wat is volgens jou dan het verschil.....?
Gr. paul
Afkeur is misschien niet het juiste woord, maar dat er kleurverschil in zit heb ik zelf ervaren.
Na 140 branduren ( toen ging de Laguna weg ) was er een soort van roze gloed in de verlichting, het leek in de verste verte niet op xenon.
Mijn buurman met een Scenic had ook een lamp kapot en liet die vervangen bij de dealer ( lease ), die kleurde in het begin nogal wit maar na een maand was de xenon kleur alweer te zien.
Een vriend van mij had voor zijn Primera ook xenon via MP oid gekocht, ook hij heeft na een jaar nog steeds die rare kleur, alleen met het inschakelen van de verlichting kleuren ze even op zoals het zou moeten, vrijwel meteen verkleuren ze weer.
Een bevriende garagehouder ( alleen onderhoud ) gaf aan dat er een hoop troep in omloop is.
Toch vreemd dat dit kleurverschil er is, mijn zus had voor haar Octavia ook een nieuwe lamp laten plaatsen bij de dealer, ook deze kleurde vrijwel meteen zoals hij moet kleuren... ben ik toch benieuwd waar dat verschil in zit.
15 jaar
Niet alleen lampen, ook de transformatoren hebben een bepaalde levensduur..., dat ze minder worden sluipt er na een aantal jaren bij in.
Meestal gooi ik mijn trafo na 2 jaar in de grijze bak. Monteer ik dan een nieuw set merk je een wereld van verschil.....
Gr. paul
Dure grap Paul.
Iedere 2 jaar nwe trafo's plaatsen.
[quote=Sander10757]Dure grap Paul.
Iedere 2 jaar nwe trafo's plaatsen.[/quote]
Het is oa mijn eigen handel..., gaat in mijn geval geen geld in zitten.
Gr. paul
[quote=Sander10757]Iedere 2 jaar nwe trafo's plaatsen.[/quote]
2 jaar lijkt heel kort, vergeet niet dat de meesten ook met licht rijden overdag, dan gaat de levensduur hard achter uit.
Gr. paul
[quote=paulkelder]Niet alleen lampen, ook de transformatoren hebben een bepaalde levensduur..., dat ze minder worden sluipt er na een aantal jaren bij in.
Meestal gooi ik mijn trafo na 2 jaar in de grijze bak. Monteer ik dan een nieuw set merk je een wereld van verschil.....
Gr. paul[/quote]
Bedoel je met de trafo de ballast? Als het deze is: die is een maand geleden ook vervangen, dus dat kan de reden niet zijn.
Overigens kan ik de lampen terug sturen, maar de verkoper verteld dat het overgaat.
M.vr.gr.
Tiemen
15 jaar
de verkleuring zit in de licht opbrengst
elke lampm is in diverse vermogens leverbaar
vergelijk dit met halogeen
55 w
60w
en zelfs 80 w
en xenon is niet anders
dit komt door verschil in opbouw van de koplamp en de kleur die weerkaatst in de reflector/spiegel
en idd
ook deze slijten
normale lampen en xenon hebben niet het eeuwige leven
en de branduren die ze opgeven is gebaseerd op continu branden
en dat doen wij in de auto niet
want wie laat dag en nacht t licht branden
Gebruikt VW eigenlijk dezelfde trafo dan Renault,en dan bedoel ik bij de Laguna.
Ik zag er laatst een van een Pheaton en leek er verdomde veel op.
heren kijk even op de volgende link, wordt alles duidelijk lijkt me.
15 jaar
ach
xenon is alweer ouderwets
leds is de toekomst
en dat zal ook niet lang leven
we gaan naar night vision
heb je geen licht meer nodig maar een temparatuur verschil
een donkereweg met witte strepen
een paaltje een hek
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar