Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kom er niet verder mee. De vraag is eigenlijk of ik de normale H7 lampjes kan vervangen door H7 Xenon lampjes. Toen ik gisteren één van de twee vervangen had (de tweede is al wel aangeschaft) en ik even keek of het lampje functioneerde was het eerste dat mij opviel, dat er een bepaalde geur vrij kwam. Meer licht natuurlijk leuk maar om de rode haan in de auto te krijgen door een lampje dat ik beter niet had kunnen monteren is wel wat anders.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
natuurlijk flink met de vingers die lamp vastgehad ????, en niet meer afgedaan met alcohol ????, gefeliciteerd, je hebt de levensduur van de lamp al met 25 % verminderd.
Groeten Marcel
Nee, dat had ik al begrepen. Dus het glas persé niet aangeraakt. Dat is bij een linkerkoplamp op zich al een toer, maar goed het is gelukt. Ik werd alleen getriggerd door het luchtje dat vrij kwam toen ik ging controleren of de lamp het wel deed. Als het zo maar wisselen naar Xenon geen kwaad kan ga ik de rechtrekoplamp ook doen. Als het wel kwaad kan, linkerkoplamp weer vervangen naar een normale H7.
16 jaar
niet iets weggesmolten in de koplamp unit.vanwege de hitte.
16 jaar
Je had 1 lampje aangesloten en de tweede is onderweg? Je koopt zoeis toch in een setje? Misschien lullige vraag, maar je had toch wel de trafo ertussen?
Als het een echte xenon is, zal hij zonder trafo niet ens branden volgens mij. Die krengen hebben een dikke 20.000 volt ontstekingsspanning nodig.
Misschien toch de nieuwigheid van de trafo geroken, ( beschermolie etc), anders even een tijdje aanzetten ( 10 min) en de kabels aftasten op hitte.
Groeten Marcel
Weet je wel zeker dat het een echte xenon is, of gewoon een immitatie. Ik denk het laatste. Want een echte xenonlamp brandt niet zonder een trafo/ballast. Ten tweede, je kunt het niet eens zomaar even inpluggen in de fitting van je oude lamp. Omdat er aan de xenonlamp zelf al kabels zijn en deze kan men alleen op de trafo/ballast aansluiten en verder nergens, en vanuit de ballast gaan dan weer kabels naar je normale H7 fitting, om contact te maken. Pas dan brandt zo een xenonlamp. Dit moet een gewone H7 lamp zijn wat jij hier omschrijft, echter alleen met een xenon-look.
Groetjes
16 jaar
[quote=svaleras]Weet je wel zeker dat het een echte xenon is, of gewoon een immitatie. Ik denk het laatste. Want een echte xenonlamp brandt niet zonder een trafo/ballast.
Groetjes[/quote]
Ik heb inderdaad geen trafo hoeven aan te sluiten. Ik ben geen kenner op het gebied van Xenon lampjes. Het stond inderdaad op de verpakking. Maar goed, een H7 lampje heb ik langs de snelweg wel eens gekocht voor 7 euro. Die ik nu in een verpakking van 2 gekocht heb, waren 3,45 euro. Toen ik dus bij het aansluiten een geurtje rook, werd ik even argwanend. Ik zal dus voor 100 % geen xenon lampjes hebben, misschien ook wel geen imitatie maar een H7 lampje dat wel qua kleur heeeel anders schijnt dan de oude "normale gele" H7lamp die nog rechts in de lamp aanwezig is. Straks maar afwachten als de file naar Amsterdam voor de Coentunnel genomen moet worden. Gaat alles goed dan denk ik ook gewoon rechts maar monteren.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar