hallo
wie heeft er meer problemen gehad met de stuur unit van de xenon verlichting vooral rechts ? bij demontage liep er water uit deze unit en was dus defect, ik snap ook niet dat deze niet (spat) waterdicht is gemaakt , hij zit notabene onder de koplamp gemonteerd. (is er misschien gemorst bij het bijvullen van de sproeiertank ?)
wie er technische detais heeft over deze Valeo stuur unit graag melden. ik wil het zelf proberen te repareren door eventueel onderdelen van de print te vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hey Cor,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nu denk ik er ook over om de Valeo unit te proberen te reparen. Hoe is het bij jouw afgelopen? Is het gelukt? Of moest je een nieuwe kopen? deze dingen zijn bij de dealer onbetaalbaar; 320 EURO??
MBO
Water komt als de koplamp goed is niet binnen, er kan een barstje in het plastic zitten, daar komt het water binnen. Het blijft dus in de koplamp zitten, zeker op het laagste punt, de xenon aanstuurunit. Mensen denken dat alles waterdicht is, waterdichtheid heeft klassen. Meestal is iets waterdicht voor een bepaalde tijd bv 30 minuten (als het goed gemaakt is), er is zelf een klasse dat iets met een hoge druk kan worden schoongemaakt. Dit wil dus niet zeggen dat het waterdicht is. Deze klassen zitten dus raar in elkaar en moeilijk zelfs als je de orginele normen erbij pakt, maar dat lost jouw probleem niet op.
Het volgende zou ik doen;
Controleer de koplamp op beschadigingen, zowel het glas als het zwarte plastic.
Vet de klepjes en de xenon in met een vet of afdichtmiddel, welke water niet doorlaat. Zeker niet, hoe meer is beter. Dit is in de meeste gevallen een tegenovergestelde effect. Op internet is een beschrijving, welke een persoon het afdicht met kit. Dit is voor mijn smaak niet de beste oplossing, want gekit en het gaat kapot, krijg je alles zeer moeilijk of niet open. Mijn voorkeur met een speciaal vet, maar je moet niet vergeten dat bij elke opening alles schoon te maken, het vet heeft zand deeltjes verzameld en als je dit weer terug plaats zullen deze zand deeltjes het nut van het nieuwe vet kompleet te dient doen en de zal een opening aanwezig zijn of op korte termijn ontstaan.
Maak de koplamp niet schoon met een hoge drukspuit, water uit een hoge drukspuit komt door bijna elke verbing of verlijming. Het kan dus wezen dat de koplampglas met het plastic niet goed is verlijmd, daar komt water door.
PS bij de groothandel kun je ook de orginele Valeo kopen, is dan geen 320 maar volgens mij 130 euro
17 jaar
Maar, is het de moeite waard om het xenon regelunit proberen te repareren?? Deze doet het nu nl niet. Of heb jij een nieuwe unit gekocht?
17 jaar
Reparen loont niet, het heeft kortsluiting gemaakt en is kapot. Je loopt je wezenloos te zoeken wat er kapot is. Probeer de unit maar eens los te krijgen, is al een probleem, laat staan te repareren. Niet doen dus!!!!
Trouwens komt uit de uitgangsignalen een behoorlijke voltage meer dan 10.000 volt (start voltage), kan oplopen tot 60.000 volt bij andere xenon lampen. Niet aan prutsen, dood ben je misschien meer waard dan 300 euro, maar niet doen
17 jaar
ok, dank voor de info
17 jaar
Hallo,
Voor goede vervangende onderdelen (ben zelf niet aan het bedrijf gerelateerd, wel goede ervaring) kijk eens op.
http://www.euro-autoparts.nl/
Succes
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar