Renault clio: zal ik het doen offfuhhh.......

Bouwjaar: 1998

Hallo autoliefhebbers,
Door mijn handicap heb ik een aangepast eauto nodig en..die zijn erg schaars. Nou haal ik als het goed is in april mijn rijbewijs en kan ik de auto van de rijschool overnemen
hier wat gegevens: Renault clio
bouwjr 98, automaat, bedrijfsrem en gas handbediening, g3 instalatie. de auto is erg goed onderhouden en een paar onderdelen(schakelbak+startmotor) zijn gereviseerd.
Er is 1 nadeel : er staan over de 210.000 km op de teller
Mijn vraag is ...zal ik het doen offfuuhhhhh....niet.
Ik wil gewoon een auto waar ik nog lekker een tijd mee kan rijden. Ik denk dat ik 6000 km per jaar zal rijden.
Beste profs en liefhebbers: wat zal ik doen? en hoeveel zal die auto waard zijn?

powermaus

Geplaatst door powermaus (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Victor11769 (0), 20 jaar geleden

Dit is natuurlijk moeilijk want ik weet niet wat die aanpassing normaal gesproken kost. Ik ben zelf altijd huiverig met LPG en zeker na 210.000 km. En als je 6000 per jaar rijdt dan zou ik dus zeker geen LPG kopen. Wel de risico's niet de voordelen.

Victor11769 (0), 20 jaar geleden

Dit is natuurlijk moeilijk want ik weet niet wat die aanpassing normaal gesproken kost. Ik ben zelf altijd huiverig met LPG en zeker na 210.000 km. En als je 6000 per jaar rijdt dan zou ik dus zeker geen LPG kopen. Wel de risico's niet de voordelen.

powermaus (0), 20 jaar geleden

een aanpassing kost zo'n 1750 Euro
een G3 instalatie kost minder aan wegenbelasting dan gewone lpg. Waarom ben je huiverig met LPG, dat zou ik graag willen weten...

gj akkerman (0), 20 jaar geleden

auto's op LPG hebben een systeem extra, dat niet echt de bedoeling was van de autofabrikant en dit geeft altijd een extra risico, en zeker de cylinderkop/kleppen hebben extra te lijden op LPG, kortom het is wat extra risico en als de cyl kop problemen krijgt zal het een dure reparatie worden (denk aan ca 1000 a 1500 euro)
Puur op basis van 6000 km per jaar is het maar de vraag of je de meerprijs aan wegen belasting tov 6000 km op benzine eruit rijdt, het meerverbruik van lpg tov benzine is ca 20%.
Kortom wat is wijsheid?
De aanpassingen kun je mogelijk vergoed krijgen via de WVG als je een eigen auto koopt, informeer maar eens bij de gemeente.
Ik zou een 2e hands toyota starlet op benzine aanbevelen.
veel succes gerjan.

Victor11769 (0), 20 jaar geleden

Geheel mer Gerjan eens.
Deze Clio is niet de ideale auto voor je. Alleen als die aanpassingen je anders veel geld gaan kosten en de prijs van deze auto zodanig laag is, zou je het kunnen overwegen.

Zoek eens in diverse forums over LPG. Veel mensen hebben problemen, juist na zo'n 200.000km. En LPG problemen (of problemen door LPG) zijn altijd dure problemen (kleppen, cylinderkop, verdamper, koppakking, electronica enz).

powermaus (0), 20 jaar geleden

hardstikke bedankt heren voor de nuttige info,
Ik zie van de koop af. De aanpassingen krijg je alleen vergoed als je een auto hebt van max3 jaar oud. Mijn portomonee laat dat op dit monent niet toe. Ik ga inderdaad op zoek naar een leuke tweedehands benzine autootje...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.