close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: zwaar motor probleem

Bouwjaar: 2000

type clio 1.4 mtv edition 8 klepper e7j motor, 88 dkm
siemens sirius regeleenheid.
Ik ben zwaar pissed op een klacht van mn auto. ik hoop echt dat iemand mij wil helpen met al deze vragen. heb altijd een leuk fit motortje gehad en nu dit!......
motor houdt soms in bij optrekken of langzaam rijden en als de klacht erin springt tijdens stationair dan gaat gaat hij heel langzaam pruttelen (ongeveer 500 omw/min). ik vindt het levensgevaarlijk rijden soms, omdat hij dus niet meer reageert. na een aantal seconden gaat de auto er weer vandoor.

bij renault uit laten lezen (40 euro voor een stekker dr in!! wat een afleggers! maar ja ach....), hij gaf toen aan "lambda circuit" fout. vervolgens bedrading nagelopen van regeleenheid naar lambda sensor -> alles ok--> klacht bleef erin--> lambda sensor vervangen--> ging 1 dag goed en nu dus weer die fout!
wat is dit nou????!!! kosten en ergenis lopen de spuigaten uit.
de renault wilt niet even een andere regeleenheid eraan hangen om te kijken of het aan de regeleenheid ligt, wat is daar nou zo lastig aan denk ik? stekker eruit->erin->uitlezen en je weet het antwoord, maar nee hoor.....
durf hem nu dus niet meer naar de renault te brengen omdat ze eerst verdorie je hele motorblok binnenste buiten keren voordat er een nieuwe regeleenheid wordt gepakt uit het magazijn.

De auto mag over 3 weken in de apk dus mijn vraag: komt mn auto door de 4 gas meting heen als de motorregeling eruit ligt en dus op het noodprogramma draait????

is er een garage in de buurt van r'dam alexander die wel even serieus naar mn motortje wilt kijken??? met uitleesapparatuur?
of iemand particulier die deze regeleenheid kan uitlezen?

hoe reset je een regeleenheid weet iemand dat?
en wordt een krukas positie sensor fout ook geregistreerd door de regeleenheid? (dat is namelijk verdachte nr 2)

ik heb een normale 1.4 geen i achtervoegsel met wel indirecte inspuitventielen, heeft deze motor dan een gaskleppositiemeter??
(verdachte nr 3)

als ik tijdens de klacht aan alle sensors vrot en rammel gebeurt er niks, ook al trek ik de stekker van de lambda sensor los. de motor gaat gewoon weer uitzichzelf goed draaien om vervolgens op een irritant moment terug te komen.

de bedrading codes in de vraagbaak van "Olving" kloppen voor geen kant bij mijn auto, weet iemand wel op welke pinnen nummers de lambda sensor zitten?

alstublieft ik geef bijna de auto op, dus als iemand mij zou kunenn helpen (particulier of weet ik het wat), graag........

Geplaatst door

michel318 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Regeleenheid uitwisselen met een andere auto werkt niet, er zit een code in.ivm de startblokkering. Als je een regeleenheid uit het magazijn haalt en monteerd wordt daar de code ook ingeschreven en daardoor onbruikbaar voor andere auto's.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

ok maar er zijn nog meer vragen :-)
heb je verder nog een idee hierover?
hoe reset je de regeleenheid? komt een kapootte regeleenheid vaak voor?
als de regeleeenheid in het noodprogramma draait kom je dan door de 4 gas test?

michel318 0

19 jaar

Je zegt dat je de foutcodes hebt laten uitlezen; ik vind dat iets anders dan diagnose laten stellen. Ga terug naar de garage en laat diagnose stellen.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

ja. maar toen ik de vorige keer was langs geweest kwam die klacht van dat rotte stationair draaien van die motor er niet in! (wet v murphy) en dan staan hun ook met hun handen in het haar (maar wel dokken!). dacht dat ik hier op problemcar.nl tips/aanwijzigingen kon krijgen? daar is deze site toch voor? er kan ook gewoon normaal antwoord worden gegeven op een paar bovenstaande vragen wat niks met de klacht te maken heeft.

michel318 0

19 jaar

MICHEL
DE TIP IS GA TERUG NAAR DE GARAGE!
DE AANWIJZING IS LAAT DIAGNOSE STELLEN!

GR JAN

JAN/DODGE 0
badge

19 jaar

Je kunt niet zomaar tijdens het stationair lopen v/d motor stekkers ergens vanaf trekken,zo krijg je ook foutcodes.Ik weet niet of je dat ook gedaan had voordat je naar de dealer ging,want dan weet ik wel waar die foutcode van je lambda sonde vandaan komt.
Stappenmotor komt weleens voor,maar ik ben het met de rest eens,gewoon terug naar de dealer.

Sander10757 0
badge

19 jaar

ok ik zal wel naar die opleggers gaan. ik dacht misschien wist iemand het zeker wat het was zodat ik zelf het onderdeel kan vervangen want je gaat failiet aan het uurloon. en idd komt die foutcode erin als ik de lambda sensor los gooi, dat snap ik ook wel, maar tijdens het uitlezen en wissen kwam hij direct weer terug......maar ff nog steeds de vraag: komt een auto (deze clio dan) door de 4 gassen test van de apk als de regeleenheid in het noodprogramma draait? want weet niet of ik de auto nog voor de apk gefikst krijg ivm tijdgebrek.

michel318 0

19 jaar

Met een regeleenheid in noodloop is het zeer onwaarschijnlijk dat de auto door de 4-gas test komt bij de APK. Eerst repareren, dan naar de APK.

chaan 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.