Rover 200: auto stottert en koelvloeistof verdwijnd

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

ik heb een rover 216si op g3 koltec installatie de auto stottert s'ochtends als ik ermee rij en ik had de koelvloeistof bij gevuld tot maximaal en toen ik weer ging kijken omdat ik vond dat de koelvin steeds aanbleef gaan was die helemaal leeg de expansievat had ik hem weer bij gevuld tot maximaal en gebeurde het weer en hij is nergens lek dus waar het heen gaat vraag ik me af tempratuur meterblijft gewoon netjes staan iets onder de helft loopt ook totaal niet op tot in het rooie en het stotteren is naar een klein poosje ook helemaal weg is alleen s'ochtens en dan rij ik meestal eerst gewoon op benzine en schakel later over op gas en dan heb ik er helemaal geen last van wat kan dit probleem wezen

tilburg

Geplaatst door tilburg (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

komt er smorgens ook witte rook uit de uitlaat als dit t geval is heb je hoogst waarschijnlijk een lekke koppakking

tilburg (0), 16 jaar geleden

komt wel wat witte rook uit maar dat is ook snel weer weg dat is maar even benzine rijdt die gewoon goed alleen op gas niet s'ochtens en de temperatuur loopt ook helemaal niet op loopt ook niet op 3 cilinders koelvloeistof zakt en komt vanzelf weer vol naar maximaal ik ben bij de garage geweest die dachten ook koppaking en ik dacht dat ook maar ik kan gewoon de hele dag rijden zonder dat de temperatuur in het rooie komt hij blijft hele tijd netjes onder het midden en als de motor 1 maal warm is kan ik gewoon op gas rijden zonder stotteren is alleen s'ochtens garage zei mischien kleppen verbrand of verdamper stuk ik dacht zelf ook koppaking komt ook veel voor bij deze auto's

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

hoeveel km heeft de auto gelopen

tilburg (0), 16 jaar geleden

177000

tilburg (0), 16 jaar geleden

auto heeft net grote beurt gehad nieuwe distribusieriem span rollen

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

zit ik toch te denken aan een kop pakking laat hem eens testen garages hebben daar een snuffelaar voor
om tij kijken of de kop lek is

tilburg (0), 16 jaar geleden

maar hoe kan het dan dat ik van tilburg naar assen ben gereden met de auto en deze afgelopen week zeker meer als 1000 km heb gereden met de auto met dit probleem al en het koelvloeistof komt vanzelf weer terug in het expansie vat als het weg is hoor ik de koelvin aangaan en als het water terug is gaat die uit auto loopt verder ook gewoon goed behalve s'ochtends en wat kost zoiets koppaking laten vervangen

rover400 (0) PRO, 16 jaar geleden

hai ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad weet haast voor 99% zeker dat het aan de koppaking licht je kunt deze beter vervangen voor dat je meer schade krijgt koppaking vervangen hang echt af van garage waar je laat doen maar reken maar op een 400 euro

tilburg (0), 16 jaar geleden

hoi het is de koppaking niet we hadden met een blauwe vloeistof gekeken als die anders geel word zit er uitlaat gassen in de expansie vat en dan heb je een lekke koppaking maar dat is in dit geval helemaal niet aan de hand we hadden ook de Co gemeten die is op benzine helemaal goed op lpg 3x zoveel als op benzine de auto stottert helemaal niet op benzine alleen op gas s'ochtens tot die warm is als de koppaking lek zou zijn dan had ik ook nooit afgelopen week meer dan 1000 km ermee kunnen rijden dan loopt de temperatuur op alles dat is bij mij ook niet het geval blijft mooi onder de helft staan ik heb de auto ook poos laten draaien op benzine dan loopt die heel anders dan op lpg op lpg rookt die een klein beetje op benzine totaal niet als de auto 1 maal goed warm is kan ik er gewoon goed mee rijden op gas zonder stotteren en ik heb gister de hele dag met de auto gereden +-300 km en mijn koelvloeistof was nog precies zo op pijl als dat ik met de auto wegging dus het kan gewoon niet anders dat het met de lpg installatie te maken als de koppaking lek zou zijn kan ik er nooit veel mee rijden dus dat is onmogelijk lijkt mij of niet dan?

rover400 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb zelf ook het zelfde probleem gehad met een rover 200 en heb hem ook laten testen onder druk laten zetten en dergelijken maar kwam niks uit en zo op een dag een knal en weg was de koppakking ik dacht eerst ook kan koppaking niet zijn reed ook lange afstanden 260 km aan 1 stuk en dan was er niks uit het expansie vat

jaboV (0), 16 jaar geleden

Heeft deze gasinstallatie nog een verdamper? Bij mij was het achteraf ook de koppakking maar hij lekte in het begin alleen langs de kopbout en dat verdampte zo snel dat je er niets van zag. Was ook maar zo weinig in t begin dat je er niets van merkte qua koelvloeistofpeil. Later ging hij door en had ik mooie bubbels in het expansievat. Ik had ook dat ie s'morgens maar niet goed wilde lopen op gas als ie koud was en dat kwam omdat de verdamper niet opwarmde door de lucht in t koelsysyeem. Dus als ie stottert stop ff en voel of de verdamper wel snel genoeg opwarmt.

Gr Jaap

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.