Rover 3500: BW35 automaat powerflushen?

Bouwjaar: 1971, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3500

Hallo,
De automatische transmissie type BW35 slaat de 2e trap over en schakelt dus direct van 1 naar 3 (en terug hetzelfde probleem).
Het is geen typisch Rover probleem omdat deze BW35 in meerdere merken zat in de jaren '70.
Er zijn geen bijgeluiden.
De auto heeft 3 jaar stilgestaan dus het kan zijn dat er een stuurklep vervuild is en dichtgeplakt zit.
Deze automaat heb ik ca. 20.000 km terug zelf ingebouwd als gebruikte (niet gereviseerde) bak en heeft ooit prima gedaan.
Na inbouw heb ik uiteraard nieuwe olie gebruikt maar geen filters vervangen (stom..)

Drie vragen:
1. wat is de meest waarschijnlijk oorzaak van het probleem?
2. is powerflushing en mogelijke oplossing? (incl. vervangen van de filters natuurlijk)
3. wie heeft er slechte ervaringen mee?

gr Eusz

eusz

Geplaatst door eusz (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 3500? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

eusz (0), 10 jaar geleden

Jammer dat ik geen suggesties heb mogen ontvangen

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Wat is de historie van de gebruikte bak ?
Je verteld dat die het goed heeft gedaan maar hoeveel kilometer heeft die gereden ?
De BW35 bak heeft als probleem dat er vaak aan tekort aan olie mee wordt gereden waardoor slijtage ontstaat dit komt door lekkages in de bak

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 10 jaar geleden

Enkele problemen zijn wel op te lossen met flushen en vullen met nieuwe olie en filter.
Het is de moeite waard om te proberen.
Heb je trouwens het huidige olieoeil al gecontroleerd?

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

@kosopoel
Weet je wel van welk bouwjaar de BW35 bakken zijn ?
Weet je wat flushen daadwerkelijk doet en is dit verstandig bij deze bakken ? denk dat je daar eerst naar moet kijken!!

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik begrijp het probleem, maar ik denk dat een goed revisiebedrijf daarin wel van tevoren kan adviseren.
Ik zou als eerste eens kijken of de olie uberhaupt op peil is en tevens eens naar de kwaliteit van de olie te kijken.
Misschien is hier wat aan te zien.(Slijpsel, brandlucht etc.)

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Goed revisiebedrijf van te voren kan adviseren daarom vraag ik ook naar de historie van de gebruikte bak die eronder is gezet.
Idd eerst zelf kijken of de olie wel op peil is en of er geen lekkage aanwezig is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 3500 of stel zelf een nieuwe vraag.