Dag,
Mijn Rover P5b heeft een electronische ontstekening, flamethrower bobine en magnecor-bougiekabels. Loopt erg goed op LPG (start er ook op).
De laaste tijd start hij erg moeilijk na een tussenstop. De startmotor hoor ik met moeite ronddraaien, af en toe inhouden. Vaak slaat de motor dan toch nog aan, maar steeds vaker ook helemaal niet.
Kan dat aan de startmotor liggen, of misschien is de accu niet voldoende opgeladen?
Ik hoor graag het verlossende antwoord!
Groeten
Guus
Geplaatst door jgvanloo , lid sinds 18 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 3500 of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
4 Reacties
Mausx, 11 jaar geleden
Begin eerst eens met de accu doormeten of laten doormeten.
als die zeker goed is dan is de startmotor aan de beurt.
maarten4874 PRO, 11 jaar geleden
zet er eens een startaccu naast,verschilt het starten dan wat?
Paulus8636 PRO, 11 jaar geleden
Hoe is het ontstekingstijdstip? Je geeft aan dat de startmotor even inhoudt. Kan het zijn dat de ontsteking veel te vroeg staat en daardoor tijdens het starten even laat terugslaan?
Gr.
Paul
jgvanloo, 10 jaar geleden
Ik realiseer me dat ik voor dit probleem nog geen feedback heb gegeven. Ik heb de accu volgeladen en later ook vervangen. Dit leverde geen verbetering op. Ik heb ook geprobeerd de ontsteking aan te passen, maar dat leverde weer onregelmatigheid op bij stationair-draaien...
Ik heb intussen ook moeilijkheden als de motor heet wordt. Dan vliegt de toerenteller omhoog, terwijl ik langzaam rij. Even later slaat de motor af en wil pas weer starten als de motor flink afgekoeld is. Kan het zijn dat de ontsteking in de war raakt als de motor warm loopt?
Thnx