Geen lucht in het systeem , door bv. een lek in een retour slangetje op de verstuiver/s.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Altijd al moeilijk gestart maar ineens heeeel slecht en nu niet meer.
Als hij loopt trekt hij goed dus geen vermogen verlies. Koud en warm startprobleem dus na langer dan 2 uur doet het probleem zich voor
Hopelijk iemand met een vermoeden..
Alvast bedankt voor alle reacties
Na langer dan 2 uur stilstaan bedoeld natuurlijk..
8 jaar
Is dat ook een insluipend probleem dat steeds meer problemen veroorzaken kan?
8 jaar
Als het veroorzaakt wordt door een retourslangetje wel , deze gaat steeds verder verrot , dus het lek wordt steeds groter.
Als er ergens een brandstofslang ligt door te slijten , wordt het lek ook steeds groter , dus ook de klacht.
Ik zou beginnen met de diverse brandstofslangen/leidingen te controleren .
Dank u, is ook het goedkoopste probleem in volgorde. Volgende dan nokkenas sensor als het niet verholpen is
8 jaar
Lucht in het brandstofsysteem is inderdaad een optie. Als je verder niks kunt vinden, laat dan de auto eens uitlezen. Foutcodes kunnen je verder helpen. Ook kan er dan gekeken worden naar dingen als raildruk en start toerental.
Enige probleem is dat hij dus niet start... Kom nergens met m
8 jaar
Zit er een mogelijkheid op om hem handmatig te ontluchten ?
Heb je een vacuümpomp voor bv. remmen te ontluchten , dan zou je deze aan kunnen sluiten op je brandstofretour en ontluchten , mocht hij dan wel aanslaan , heb je je antwoord.
Gloeisysteem werkt wel , gloeistiften kun je doormeten/testen.
Goedkoopste oplossing is nooit om zomaar op de gok onderdelen te vervangen.... Meten is weten. Je kan even een retour slagentje van je injector halen en starten, mag dan geen diesel uitkomen. Voor de rest idd uit laten lezen, aan de hand daarvan kan je in ieder geval een richting kiezen. (Brandstof druk, timing enz)
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Hoogst waarschijnlijk een defecte injector
8 jaar
Waarop gebaseerd ?
Brandstof ging zonder onderbreking rond, egr was nog gangbaar en niet overdreven vervuild. Nu een voor een de injectors eruit
8 jaar
Dus injector defect en nu gemaakt.. Start nu alleen maar met start pilot... Sensor? Poging met andere gedaan van 115 pk versie en niet aan te krijgen. Andere. Nokkenas sensor dan van de 131 pk? Power box de boosdoener?
8 jaar
Heb je een powerbox..... Haal die er eerst tussenuit. Als hij alleen loopt met remmen reiniger dan krijg je dus geen brandstof. Eigenlijk moet je meten (ampère meter met scope) of de injectoren worden aangestuurd. Als ze niet worden aangestuurd, zal je in de richting van de inputs (nokas/krukas ed) moeten kijken.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Vanavond komt vriend met exact dezelfde auto. Dan maar een voor een de sensoren uitwisselen. Hopelijk dan een oplossing...
Beetje radeloos
8 jaar
Als je hem start, beweegt je toerenteller? Zo niet, dan zou ik de krukassensor als eerste uitwisselen.
Mvg
Diagnoseoplocatie.nl
Ik heb het fout omschreven... Je moet starten met remreiniger en DAN BLIJFT HIJ PERFECT LOPEN... sorry
8 jaar
nokkenaspositiesensor misschien? Morgen ochtend naar iemand die met uitlezen wat dieper in evt problemen kan zoeken, hopelijk
8 jaar
Start nog niet zelf, injectoren getest, druk sensoren krukas nokkenas common rail getest,
Met starthulp slaat het aan maar sinds zaterdag heel veel gerommel de bommel van stationair tot 1350 toeren maar daarboven weer netjes rond zonder bijgeluiden.. Rara
8 jaar
Ik heb van 3 monteurs na onderzoek met stethoscoop het sterk vermoeden dat het de distributie ketting is.... Over deze BMW m48 diesel wordt nochtans gezegd dat die weinig problemen levert. Schijnt dure reparatie te zijn
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar