Ik heb sinds een maand een Rover 620DI. Nu is deze olie gaan lekken. Na diverse "reparaties" lekt hij nog steeds olie en men heeft aangegeven dat eventueel de motorblok eruit gehaald zou moeten worden om de echte lekkage te kunnen traceren (kosten zijn tussen de 1200 en 1600 euro)
Ik heb het gevoel dat men de zaak probeert te flessen.
Is er iemand die ervaring heeft met dit soort zaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, dat deze diesels olie lekken is bekend, aan de voorzijde van het blok lopen 2 olieleidingen naar het oliepomp-huis, deze leidingen gaan op den duur roesten en lekken, ook op de geknepen verbindingen van slang-leiding gaan ze lekken, laat deze leidingen vervangen (incl. pakkingringen) voor het te laat is.
Dit is een reparatie van ong. 400 Euro en hiermee heb je de grootste lekkage verholpen.
waar lekt hij dan volgens de garage probeer er eens een middel aan de olie toe te voegen dat keeringen soepel maakt helpt soms ook voor de olie lekkage tegen te gaan.
succes jan
Waar ie precies lekt is niet bekend. In eerste instantie hebben ze de krukaskeeringen vervangen en het e.e.a. is opnieuw vastgedraaid (ook iets bij de turbo, vraag me niet wat)
Die vloeistof is al toegevoegd. Duurt volgens de garage 10 tot 15 rij-uren voordat het ingewerkt is.
20 jaar
Grote kans dat hij lekt tussen de bak en het blok. Ik heb dit vaak gelezen. Hier zit een keerring die vaak stuk gaat. Dit is een typisch Rover probleem zowel bij de rover benzines in bv de rover 400(maar in de rover 600 liggen vrijwel alleen honda benzine motoren) als de rover diesels.
Ik vermoed dat ik hier ook last van heb. Het slechte nieuws is momenteel dat mijn eigen rover 620 een kapotte koppeling heeft. het goede nieuws is dat ze dit dan kunnen controleren (bak er af, vliegwiel er af, keerring vervangen).
Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dit ook bij jou t geval is. Er zijn wel meer auto;s die hier last van hebben bv de volvo 5 cylinders.
Ik rijd zelf al jaren rond met een lichte olielekkage. Omdat de onderkant 1 smeerboel wordt is t niet makkelijk precies te zien waar t vandaan komt. T is niet zo dat alles onder de olie zit maar hier en daar hangt een druppeltje dus je weet niet waar t vandaan komt.
Omdat t niet ernstig is heb ik t altijd laten zitten maar nu de koppeling vervangen wordt kunnen ze mooi kijken wat t is
20 jaar
Donderdag moet ik de auto naar de garage brengen om te laten nakijken waar nu precies de lekkage vandaan komt. Men gaat de motor helemaal zuiver spuiten en hopelijk weten we dan wat meer.
Bedankt voor de tips!
20 jaar
Ik heb een belrondje gemaakt om de prijs van het vervangen van de koppeling te vergelijken (dit kost trouwes ongeveer 800 euro)
Daarbij meteen gevraagd over de olielekkage. Volgens diverse garages lag t wel aan die keerring achter t vliegwiel (op de krukas) maar volgens de roverdealer in nieuwegein niet. Die zei dat t vrijwel altijd de afdichting op de achterste lager van de krukas is op de krukaskap. Hiervoor moet de karterpan open en dan kan je er bij. Hij zei dat heel vaak onnodig die keerring op de krukas werd vervangen (waarbij de bak er dus af moet) maar dat t toch echt die kap was. Kosten ongeveer 150 euro. De karterpan moet er af en dan heel goed schoonmaken en dan afkitten. Hij klonk erg zeker van zn zaak. Ik weet nu helemaal niet meer wat t is (keering, deze afdichting of oliekoeler)
Prijs van een koppelingsset bij de dealer is 420 euro. Bij heuts is t 280 maar dan is die van lucas en ik weet niet of die gelijk is aan wat rover monteert. Met arbeidsloon kom je dan op 800 uit.
De olie die ze gebruiken is MTF 94 en kost 10 euro per 2.5 liter
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 620 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar