auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Saab 900: 900ng 2.0T komt niet boven 3000RPM

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0T

Beste lezers,

Ik heb een 900ng 2.0 T van 1997 die perfect loopt maar als hij na 10 /15 minuten echt warm is niet boven de 3000 toeren uitkomt.
Op dat moment loopt hij tot die 3000 toeren probleemloos zolang ik maar op tijd overschakel.
Doe ik dat niet dan valt boven dat toerental de motor kompleet weg alsof er een toerenbegrenzer in schakelt.
Dit probleem begon bij 4500 toeren en heel af en toe, nu is het bij warme motor constant.
Als hij is afgekoelt loopt hij weer als nieuw.
Het lijkt op een bobine probleem, kan het de DI casette zijn?

Met vriendelijke groet,
Leo Kruijmer.

Geplaatst door

hydroleo (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt wel als een bobine. Zou dit wel zo spoedig mogelijk laten controleren.

oldford 0
badge

14 jaar

Bedankt voor je berichtje oldford.
Vandaag heb ik een andere DI casette geplaatst, helaas is het nog precies hetzelfde.
Heeft iemand nog een andere suggestie?

hydroleo 0

14 jaar

Ik heb de afgelopen week de koppakking vervangen omdat deze al geruime tijd links voor wat koelvloeistof verloor en de laatste tijd ook olie begon te zweten.
Dan zie je dat die na 13 jaar en 170000km toch wel gaar is geworden, ook was een tapeind van het uitlaatspruitstuk gebroken.
Alle tapeinden dus maar vernieuwd en gelijk een vers waterpompje gemonteerd.
Het probleem van het wegvallen bij 3000 toeren met een warme motor heb ik opgelost door de BDP sensor te vervangen.
Dit was de oorzaak, toch vreemd dat er dan geen check engine lampje gaat branden.

Na dit alles heb ik een nieuw probleempje overgehouden;
Stationair met zowel warme als koude motor loopt hij wat onregelmatig en niet op een constant toerental.
Heeft iemand een idee of dit probleem van de gasklep of gasklepsensor afkomstig kan zijn.

Groet Leo.

hydroleo 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 900 of stel zelf een nieuwe vraag.