De auto rookt wanneer de motor warm is (blauw). Vooral wanneer gas iets losgelaten wordt. De koppakking en kleprubbers zijn vervangen en inmiddels 3 Turbo’s gemonteerd. Zuigerveren zijn geïnspecteerd en correct bevonden. Iedere aanpassing Geeft geen verandering.
De zuigers zijn er inderdaad uit geweest, de zuigerveren waren schoon en voldoende veerkrachtig, de slotjes tegenover elkaar. Bij het vervang3n van de kleprubbers zijn ge3n bijzonderheden aan de klepgeleiders geconstateerd.
3 weken
Kan het de carterventilatie zijn?
3 weken
''alle slotjes slotjes tegenover elkaar'' je bedoelt hopelijk niet onder elkaar?
Is de slotspeling ook gemeten van de zuigerveren , geen stootrand in de bus , hoonsporen nog zichtbaar.
Slotspeling is ok, er is geen stootrand aanwezig. Hoonsporen zijn niet zichtbaar. De motor heeft +/- 260.000 gelopen.
3 weken
Als er geheel geen hoonsporen meer zichtbaar zijn. is dat eigenlijk niet goed. Ik zou persoonlijk een motor met 260000km niet in elkaar zetten met de oude veren en zonder even een kruishoon er doorheen te halen, maar goed. Je zou nog eens een goede cilinderlektest kunnen(laten) uitvoeren voor een diagnose.
En als de lektest negatief uitvalt, zuigers er uit, opmeten, evenals de cilinderboring.
Volledig eens met de laatste 2 reacties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
Heeft toch met onderdruk te maken
Klepgeleiders ook gecontroleerd
Hoe zijn de zuigerveren gecontroleerd , motor uit elkaar geweest ?
Carterventilatie is goed.
3 weken