ik heb mischien een domme vraag.
kan een versleten fusee zoemend geluid maken boven de 100 km?
en ik heb nog steeds geen licht in me deur alles uit geprobeerd..ook andere schakelaar ivm dubbel bediening in een schakelaar...
groetjes thom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
- kan een versleten fusee zoemend geluid maken boven de 100 km? -
Nee.
Kan wel een oorzaak zijn van ongelijke bandenslijtage waardoor er een zoemend geluid ontstaat.
dus wel kijken of er speling op zit, desnoods vervangen en de banden controleren. voelen of ze gecubt zijn (kammetjes aan binnen- of buitenzijde die schuin omhoog staan)
Het lampje is een kwestie van meten, heeft ie spanning en voldoende massa? fitting goed? lampje heel? doen de andere deuren het wel?
hoebedoel je gecubt?
de profiel van een band. zitten wel nieuwe banden onder .
en deur verlichting als ik een extra massa draad leg van plafon naar deur dan gaat plafon lamp uit en deur aan.
het lampje is goed.
doe ik een andere schakelaar van de andere deur erin doet die ook niks.
de kabels hebben geen breuk
zit er iets anders in de deur anders zou ik een nieuwe kabel trekken maar ik weet niet hoe die schakelaar geschakelt is.
ben al zeker 5 dagen bezig met onderzoek en testen...
het wordt een beetje frustie werk.
groetjes thom
oja alle andere doen het gewoon de deur verlichting bedoel ik
14 jaar
en wat als je de massa naar bijv. de deur zelf leid?
gecubt zoals ongelijk versleten, de blokjes van het profiel niet vlak maar schuin versleten. kun je zo voelen als je je hand over de band laat glijden. de ene kant op gaat dan makkelijk en de andere kant op voel je het profiel haken.
14 jaar
ge morgen effe verder knutselen...
en massa van lampje op deur zelf doen....
maar het is echt vaag.
oo nu snap ik het met gecubt .
het kan dus aan verkeerde band liggen ik heb dat ook eens eerder gehad met die goekope shit eronder
toen bleek dat de banden ovaal waren.ei vorm.
maar dat koste me wel me wiel lagers..
14 jaar
maar dat soort bandenslijtage ontstaat meestal (zowiezo op de vooras) door defecte onderdelen aan het onderstel.
fuseekogels, wiellagers, stuurkogels en schokbrekers dus wel even controleren mocht er dit soort bandenslijtage zijn.
14 jaar
Thom het kan ook een wiellager geluid zijn,constateer eerst waar het geluid vandaan komt wissel dan je wielen blijft het geluid van de zelfde plaats komen is het niet je band, groet Leo
even bij google intypen --cuppen van banden--
14 jaar
[quote=leo saab]Thom het kan ook een wiellager geluid zijn,constateer eerst waar het geluid vandaan komt wissel dan je wielen blijft het geluid van de zelfde plaats komen is het niet je band, groet Leo[/quote]
het gezoem begint bij de 110
en zover ik weet als je de koppeling in trapt hoor je hem minder..
maar ik kan nu verders niks zeggen vanwege het weer dan krijg je al heel andere eigenschappen op een band/wiel
me banden zijn trouwens gevult met stikstof...
nog de beste wensen voor 2010 en veilige km ..
groetjes thom
14 jaar
ik weet nu waar het geluid vandaan komt het is de multi riem.
bedankt voor de support
14 jaar
Thom, Dan hoor je het geluid toch in iedere versnelling boven de 2500 toeren en niet alleen boven de 100 km/h? groet Leo
zodra je koppeling intrapt bij 115 is het weg geef je gas is het geluid ook terug..
14 jaar
ik heb gehoord dat het zingend geluid van de pignon lager af komt ...moet ik me nu heel erg zorgen gaan maken ?
dat is mij verteld
kan de oorzaak ook door te weinig olie in de bak ?
buiten het geluid is er dan ook iets aan te merken dat het pignon lager wel of niet is ?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9000 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar