ik ben van plan een 9-3 over te kopen. Hij heeft nu +-60000km en had al een nieuwe Lmm ingebouwd gekregen. Nu zijn er pas weer werkzaamheden voor 2000 aan gebeurt. Ik heb de uitleg gehad van de eigenaar (een leek) . De herstelingen zouden weerom te maken hebben met de lucht toevoer/herbruik. Er was 8u werk aan en had te maken met "iets" dat vroeger in kunstof was en dat nu in metaal met een speciale legering is uitgevoerd.("3de generatie aanpasingen") Heeft er iemand weet waarover dit gaat? De speciale legering doet mij denken aan de luchtmassameter, maar om die te vervangen denk ik niet dat er 8u werk aan is en 2 lmm's op 60000km lijkt mij veel.
Zit er in zo'n systeem meer dan een lmm en een egr-klep?
Ik heb me laten vertellen dat de egr kan uitgeschakeld door tuning??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het in moet schatten hebben ze het inlaatspruitstuk vernieuwd.
Hierbij blijft soms de wervelkleppen hangen met als gevolg check engine.
Uitschakelen egr mbv tuning is mij niet bekend.
Lijkt me echter wel een goede oplossing om vervuiling in het inlaatspruitstuk tegen te gaan.
groet
Als ik het goed begrijp, zitten de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk. Is dat dan één klep per cylinder, hoe worden die gestuurd, wat is de functie van zo'n klep?
Als dit de ingreep is die gebeurt is op die wagen, is er dan inderdaad een verbetering aangebracht of is het gewoon een herstelling die later terug defect geraakt?
Goede website's over moderne dieseltechniek zijn ook welkom, want ik sta al enkele jaren achter.
groeten.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar