close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Saab 9-5: Motor Valt Stil

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Bij koudstart slaat motor dadelijk aan en valt na een 20 tal seconden dan weer uit na herhaling kan ik wegrijden wel met schokken na enkele honderden meters doet ie het goed alhoewel bij het afslaan links of rechts zakt ie diep in toerental,'s avonds na de laatste rit doe ik een reset van de ecu zekering 17 voor een kwartier eruit.
Volgende morgen doet hij het uitstekend geen probleem tot de volgende ochtend weer hetzelfde,je zou denken gasklephuis om zeep.
Deze week nieuw gasklephuis geplaatst maar geen oplossing.
Vacuumslangen gecontroleerd maar vind niets.
Iemand dit probleem bekend???

Geplaatst door

SPINAZZE (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Temperatuur sensor van de ecu al gecontroleerd?? ipv resetten lijkt het me verstandig dat je eerst de foutmeldingen kent door het uit (laten) lezen van het geheugen van de ecu.

Sorry vergeten te melden ,ik heb laten uitlezen maar ze vinden geen fout.

SPINAZZE 0

12 jaar

Waarom reset je dan??

Ik denk dat de stationair regelaar hapert. is het een Bosch??? rond 4 en 8 lang met op de kop een slang?

Ik reset omdat het dan beter is,het stationair wordt dat niet gestuurd door het GKH?

SPINAZZE 0

12 jaar

wat betekent GKH???

Welk merk of beter nog welk type injectisysteem zit op deze Saab??

Normaliter Zal de Electronische Controle Unit niet moeten reageren op resetten, als er geen foutcodes zijn...

GKH= Gasklephuis

SPINAZZE 0

12 jaar

Als er een mechanisch defect is haalt resetten niet uit... Na het resetten is er smorgens geen probleem... Dus, de parameters wijzigen in de loop van de dag. en ondanks dat is er geen foutmelding. ik heb vernomen dat er verschillende soorten testers zijn. De universele eenvoudige testers zullen niet alle fouten als zodanig herkennen. Dus naar een Saab dealer die over de uitgebreide tester beschikt..

Uitlezen is bij de dealer gebeurd.
Ik denk dat ik moet gaan zoeken bij een luchtlek
Alvast bedankt voor de reactie

SPINAZZE 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.