Bij koudstart slaat motor dadelijk aan en valt na een 20 tal seconden dan weer uit na herhaling kan ik wegrijden wel met schokken na enkele honderden meters doet ie het goed alhoewel bij het afslaan links of rechts zakt ie diep in toerental,'s avonds na de laatste rit doe ik een reset van de ecu zekering 17 voor een kwartier eruit.
Volgende morgen doet hij het uitstekend geen probleem tot de volgende ochtend weer hetzelfde,je zou denken gasklephuis om zeep.
Deze week nieuw gasklephuis geplaatst maar geen oplossing.
Vacuumslangen gecontroleerd maar vind niets.
Iemand dit probleem bekend???
Geplaatst door SPINAZZE (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
Temperatuur sensor van de ecu al gecontroleerd?? ipv resetten lijkt het me verstandig dat je eerst de foutmeldingen kent door het uit (laten) lezen van het geheugen van de ecu.
SPINAZZE (0), 12 jaar geleden
Sorry vergeten te melden ,ik heb laten uitlezen maar ze vinden geen fout.
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
Waarom reset je dan??
Ik denk dat de stationair regelaar hapert. is het een Bosch??? rond 4 en 8 lang met op de kop een slang?
SPINAZZE (0), 12 jaar geleden
Ik reset omdat het dan beter is,het stationair wordt dat niet gestuurd door het GKH?
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
wat betekent GKH???
Welk merk of beter nog welk type injectisysteem zit op deze Saab??
Normaliter Zal de Electronische Controle Unit niet moeten reageren op resetten, als er geen foutcodes zijn...
SPINAZZE (0), 12 jaar geleden
GKH= Gasklephuis
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
Als er een mechanisch defect is haalt resetten niet uit... Na het resetten is er smorgens geen probleem... Dus, de parameters wijzigen in de loop van de dag. en ondanks dat is er geen foutmelding. ik heb vernomen dat er verschillende soorten testers zijn. De universele eenvoudige testers zullen niet alle fouten als zodanig herkennen. Dus naar een Saab dealer die over de uitgebreide tester beschikt..
SPINAZZE (0), 12 jaar geleden
Uitlezen is bij de dealer gebeurd.
Ik denk dat ik moet gaan zoeken bij een luchtlek
Alvast bedankt voor de reactie