In Dec 2012 is wagen in noodloop gegaan; donkere rook, geen vermogen en geen reactie van op gaspedaal.
Men heeft in de garage de EGR klep en 2 gloeikaarsen vervangen. Verder heeft men de roetfilter uitgebrand.
Na deze ingrepen bleek de wagen normaal te rijden.
Wat stelde ik nadien vrij vlug vast: dat onder de 3000 tr/min bij het langzaam indrukken van het gaspedaal of bij een belasting ( weg licht bergop) de schokt schokt. Er gaan GEEN indicatoren branden/oplichten. Dit verschijnsel van schokken hab ik voorheen niet opgemerkt. Bij de uitlezing in de garage zijn er geen fouten gevonden, alle parameters zijn ok.
Wagen heeft op dit ogenblik 120000Km.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervolg op de melding van 19 jan 2013: Vandaag 20 jan draai sleutel om en wagen start zonder probleem maar na 2 tellen valt hij uit. Hij wil niet blijven draaien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar