Vanaf vanmorgen blijft het oliekannetje op het dashboard branden na het starten. Ik heb diverse zaken al gecontroleerd zoals de oliedruksensor(werkt correct). Heb de olie al vervangen incl filter. Heb ook het kleppendeksel eraf gehad en de zaak lijkt mij droog te staan , in elk geval de cilinderkop. Dus de oliepomp is verdacht. Er kan eventueel ook iets verstopt zitten? Helaas wordt deze pomp door de krukas aangedreven. Dus valt niet ff te bekijken , moet zeker carter eraf?. Heeft iemand bruikbare tips , wat het best te doen? Bij voorbaat dank . Jacques
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klopt carter er af zeef controleren op verstopping groet Leo
Auto wordt geschorst en in stalling geplaatst. Wordt dus niet mee gereden , lijkt me logisch. Vervolgens gaat het carter eraf en wordt alles gecontroleerd, gereinigd en/of zonodig vervangen op termijn. Heb inmiddels een (duits) werkplaatshandboek. Nu blijkt volgens mijn info er wel verschil te zijn in de oliepompen mbt bouwjaar tot 1994 en daarna.
Is er nog een manier om het carter te laten zitten en van bovenaf(cilinderkop)via de spoelpoorten en een slang erin met perslucht? , om zo de zeef enigszins open te maken. Dan is er weer iets van flow in de de motor. Dan weet je zeker dat het carter gelicht moet worden. Heb inmiddels wel een paar liter olie extra toegevoegd om een en ander uit te sluiten maar dit maakte geen verschil. Of de pomp doet niets meer of de zaak zit verstopt vanaf de zeef.
14 jaar
Auto is verkocht voor onderdelen aan een andere 9000 liefhebber.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9000 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar