close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Saab 9-3: remprobleem

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

HEEELP

hallo heeft iemand een idee kzit met handen in mijn haar want krijg mijn probleem niet opgelost verhaal als volgt

wagen afgekeurd op controle voor verschil meer dan 25 % op achterremmen en dan begint de miserie
de remklauwen zaten vast op zich geen probleem maar om gerust te zijn 2splinternieuwe remklauwen gezet
resultaat rempedaal sponzig is normaal want er zit lucht in leidingen,beginnen te ontluchten manueel maar probleem blijft
wagen in garage gedaan om te ontluchten elektrisch onder druk zit totaal geen lucht meer in leidingen maar nogaltijd zelfde probleem
heb wel wat rem maar moet pedaal tot beneden drukken en is sponzig in garage zeggen ze hoofdremcylinder stuk ok is mogelijk,zogezegd zo gedaan
nwe hoofdremcylinder opgezet terug ontlucht eerst manueel en idd nog steeds hetzelfde probleem dan ontlucht onder druk en probleem blijft
wat kan dit verdorie toch zijn ben teneinde raad weet iemand van dit probleem

groeten

Geplaatst door

dinky2262 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De hoofdremcilinder... Daar in zit nu een probleem. Maar eerst terug naar de oorzaak. De achterremklauwen zijn vervangen door nieuwe exemplaren.. Er voor had er voor gezorgd moeten zijn dat er geen lucht in het remsysteem zou kunnen komen.. bv door de betreffende slangen dicht te knijpen. Een andere succesvolle methode is het potje tot de rand vullen en afdekken met een rubberdop.. De originele dop heeft een klein beluchtings gaatje!! (en het systeem loopt daardoor leeg). En dan de klauw monteren zonder dat het systeem leeg kan lopen. Gedurende zijn hele leven hebben de plunjers in de hoofdremcilinder maar een paar mm heen en weer bewogen.. Nu met het ontluchten door middel van met de voet pompen bewegen de plunjers meer dan 1 cm heen en weer. daarbij moeten de cupjes steeds hun verste plek voorbij (rand) De oude(re) cupjes raken daardoor beschadigd en gaan lekken.. Een veel betere (en goedkoopste) methode is gewoon de wet van archimedes zijn werk laten doen nadat de vooraf gevulde remcaliber op de remslang was aangesloten.. Het ontluchting nippeltje opendraaien en wachten tot de vloeistof uit het nippeltje komt. Door de caliber scheef vast te houden met de nippel boven ben je er zeker van dat alle lucht weg is..(proberen maar eens met een meter doorzichtig slang met water er in) De wet van de communiserende vaten.. Het komt vaak voor dat een hoofdremcilinder niet meer helemaal ingetrapt mag worden.. Als de cupjes de vul gaatjes kunnen passeren beschadigen ze waardoor ze lek raken.. Oud of nieuw..

Bij ""electrisch""?? ontluchten. beter gezegd: Ontluchten met een ontluchtingsapparaat, wordt de pedaal in het geheel niet ingedrukt. Er wordt druk gezet op het remvloeistofreservoir, met behulp van nieuwe rem vloeistof. Als nu de nippel ergens wordt opengedraaid wil zal de remvloeistof er uit willen. Dit gebeurt dan ook.. De pulserende pomp van het ontluchtingsapparaat zorgt ervoor dat het meeste vuil, water, en lucht door de leidingen gestuurd worden.. ongeacht of deze omhoog, omlaag, of horizontaal liggen.. (Er wordt een soort gespoeld)...

Om een leeg systeem goed te ontluchten? moet je weten hoe de leidingen lopen.. Veel merkdealers weten proefondervindelijk wat de snelste volgorde is... In het kort komt het hier op neer. De hoofdremcilinder is 2 remcilinders in een (tandem).. het beste kun je beginnen met de laagste leiding in de laagste helft van de cilinder. daar zal later per ongeluk geen lucht meer in kunnen komen.. Als elders in het systeem een weg zit?? zou ik eerst voor de kortste weg er na kiezen en daarna voor de andere.. Als de lange dan klaar is nog een keer de korte.. daarna de hogere leiding in de H.C. en afmaken.. De ABS is geen probleem 1 leiding in en 1 leiding uit. voor elke ABS.. (2, 3 of 4 stuks in totaal) Vroeger werd wel eens een extra retourleiding op de remdrukverdeler toegepast.. Deze heeft dan een gecalibreerde opening op de hoofdcilinder. Als je de leiding ervan voor die gecalibreerde opening een paar slagen opendraait versnel je ontluchten ervan.

Meeste systemen zijn kruislings.

Met een ontluchtingsapparaat die via het reservior druk erop zet.

Beginnen met ontluchten Ra dan Lv dan La en dan Rv.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Waar heb je de ontluchtings nippels zitten onder of boven aan de remtangen ?

Gr. Harry

berendonck 0
badge

12 jaar

idd met ontluchtingsapparaat via druk op reservoir
heb wel niet kruiselings gewerkt maar zal dat nog eens proberen maar in de garage zoude ze dat toch ook moeten weten en daar ging het ook niet met alle vier nippels tegelijk open tezetten kwam er nog nergens lucht uit en dan toch nog rempedaal een spons
nippels zitten bovenaan de remklauwen

dinky2262 0

12 jaar

dirk,, eerst de hc opnieuw controleren,

cor

Zit er iets niet goed gemonteerd bij het vervangen van de klauw waardoor de remzuiger in eerste instantie teveel verplaats moet worden voor de remblok de schijf raakt.

Ramjod 0
badge

12 jaar

alles is goed gemonteerd ik kan mij wel vinden in de uitleg van Cor maar heb al honderde autos gedaan en nooit zo een probleem tegengekomen
heb de oude hoofdremcylinder eens opengemaakt en er is totaal geen rand binnenin van slijtage en de plunjers zijn totaal intact niet gescheurd of vervormt of dergelijke heb zelfs met de vier nippels tegelijk open gezet en 1 liter remvloeistof elektrisch doorgepompt en met 4 man de nippels tegelijk dichtgedraaid probleem blijft

dinky2262 0

12 jaar

Je hebt sommige systemen die men met de testkast via het ABS blok moet ontluchten.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Mischien zijn de remblokken niet op de zelfde plek terecht gekomen na het monteren van de nieuwe remklauwen,daar door kan je een sponzig pendaal krijgen.
Het remcysteem moet zonder extra hulpmiddelen ontlucht kunnen worden , groeten Leo.

leo saab 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.